عربستان باز هم در لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم‌های ایران می‌شود!

  • آرشیو
  • دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۳۹
    کد خبر :834605
عربستان باز هم در لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم‌های ایران می‌شود!

روزنامه «الریاضیه» اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال تصویب طرحی است که میزبانی عربستان در مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا را حتی با حضور تیم‌های ایران بلامانع می‌کند.

در حالی که مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار است به صورت تک بازی و در شهریورماه برگزار شود، AFC هنوز جزئیات مراحل یک چهارم و نیمه نهایی و محل برگزاری این مراحل را تعیین نکرده است.

در مرحله یک هشتم نهایی و در منطقه غرب آسیا، پرسپولیس ایران میهمان استقلال تاجیکستان است، تراکتور ایران در قطر میهمان النصر عربستان است و استقلال ایران هم در امارات از الهلال عربستان میزبانی می‌کند.

قانون عدم حضور تیم‌های ایرانی و عربستانی در خاک یکدیگر در این مرحله از سوی AFC پیاده شد و به همین خاطر استقلال به جای بازی در ورزشگاه آزادی مجبور شد ورزشگاه الوصل امارات را انتخاب کند.

این در حالی است که AFC قصد دارد برای قانون رویارویی تیم‌های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا یک‌بار دیگر طرحی را تصویب کند که تبعیض‌آمیز خواهد بود.

روزنامه «الریاضیه» عربستان در این خصوص خبر داد: «کمیته مسابقات AFC به دنبال تصویب طرحی است که میزبانی احتمالی عربستان در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی حتی با حضور تیم‌های ایرانی را مستثنی می‌کند. منابع خبری توضیح دادند که این طرح در صورت تصویب به معنای ادامه تصمیم کمیته در سال ۲۰۱۶ است که بر اساس آن مسابقات بین تیم‌ها و باشگاه‌های عربستانی و ایرانی در خاک بی طرف برگزار می‌شود.»

به گزارش مهر، در ادامه این خبر آمده است: «عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا میزبان سه گروه با حضور تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان ایران بود. AFC این میزبانی را از تصمیم ۲۰۱۶ مستثنی دانست، زیرا می‌دانست که مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی نیز به صورت متمرکز انجام می‌شود. به گفته منابع، کمیته مسابقات آسیایی تصمیم جدید خود را به زودی به رای می‌گذارد ولی وضعیت دیدارهای تیم‌های عربستان و ایران در مرحله یک هشتم نهایی را تغییر نخواهد داد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید