عبدالرضا چراغعلی: اخبار پراکنده‌ای در خصوص خرید و فروش رای به فرمانداران اعلام شده است

    کد خبر :819690
اخبار پراکنده‌ای در خصوص خرید و فروش رای به فرمانداران اعلام شده است

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان تهران گفت: تاکنون تخلفی از سوی بازررسان گزارش نشده است.

عبدالرضا چراغعلی رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان تهران درجمع خبرنگاران گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که از ماه‌ها قبل صورت گرفته و هماهنگی که بین ستاد انتخابات در استان و ستاد انتخابات کشور وجود دارد، برای ۷۶۰۹ صندوق و‌ شعبه اخذ رای در سطح استان مجموعا بیش از ۷۵۰۰ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: برای بازرسان از هفته‌ها پیش کلاس‌های غیرحضوری و حضوری برگزار شده است. همچنین سناریوهای مختلف که درخصوص وظایف بازرسان است برای آنها بیان و بررسی شد.

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه از روز قبل بازرسان برای کنترل شعب اخذ رای مراجعه کرده‌اند، گفت: صبح امروز نیز از دقایقی قبل از اینکه فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح شروع شود، بازرسان مجددا برای کنترل شعب حضور داشتند و خوشبختانه تاکنون گزارش منفی از سراسر استان که مغایر با موضوعات قانونی باشد، به ما اعلام نشده است.

چراغعلی درباره تخلفاتی که پیش از این صورت گرفته گفت: این تخلفات در برخی شهرستان‌ها و از سوی برخی نامزدهای شورای شهر و روستا صورت گرفته و بیشتر در خصوص عدم رعایت اماکنی بوده که برای تبلیغات مشخص شده است. این تخلفات لیست شده است. مطابق مقررات محل نصب بنر مشخص شده بود که برخی از نامزدها این موارد را رعایت نکرده اند.

وی همچنین درباره اخباری مبنی بر فروش رای گفت: اخبار مستند و پراکنده‌ای که در خصوص خرید و فروش رای به فرمانداران اعلام شده و آنها بررسی می‌کنند اگر این اخبار اثبات شود افرادی که چنین اقدامی کرده باشند، نتیجه انتخابات را از دست خواهند داد.

به گزارش ایلنا، چراغعلی تاکید کرد: مطابق اعلام رییس ستاد انتخابات کشور گرفتن عکس از تعرفه‌های انتخاباتی نیز ممنوع است ما سوگند خوردیم امانت‌دار آرای مردم باشیم و مطمئن باشید هیچ موردی از چشم بازرسان دور نمی‌ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید