عباس عبدی: اصلا نباید نگران چند میلیون لایو تتلو بود /وقتی نظام فرهنگی بسته باشد، ته آن می شود تتلو

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۸:۴۸
    کد خبر :713939

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که چطور مردم و خاصه نسل جدید از اصولگرا و اصلاح طلب عبور می کنند، صداوسیما کنار زده می شود و یکباره کسی مثل تتلو رکورد میلیونی لایو را می زند، گفت: در مورد تتلو باید بگویم که شما در کل کشورهای دنیا این تیپ آدم را سراغ دارید؟ من ندارم! این فقط می تواند در ایران به وجود آید چون یک نظام بسته فرهنگی درست کرده اند که ته آن تتلو می شود. اگر شما فضای فرهنگی را باز کنید خود این جامعه در برابر او واکنش نشان می دهد. چرا الان در برابر او واکنش نشان نمی دهند؟

وی افزود: اصلا نگران چند میلیون لایو تتلو نباید بود. مثلا شما یک فیلم ایکس منتشر کنید، چقدر دیده می شود؟ اصلا اتفاق خاصی برای جامعه نمی افتد. ما باید آنجاهایی که عمق دارد را حفظ کنیم. مثلا زمانی که مطالب من خواننده زیادی پیدا می کند خودم شک می کنم که نکند درجایی اشکالی داشته ام که خواننده ها زیاد شده اند.

عباس عبدی گفت: شما الان یک یادداشت بنویسید که کسی در آن ۲ حرف بی ادبی بزند، عین بمب می ترکد و هزاران نفر فوری آن را می خوانند اما یادداشتی بنویسید و حرفهای فلسفی و علمی در آن بنویسید خیلی کم خوانده می شود، بنابراین اصلا نگران آن تعداد بازدیدکننده لایو تتلو نباشید

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در سال ۹۲ و ۹۶ تلویزیون در زمان انتخابات چقدر بیننده داشت؟ کسی به رسانه های دیگر کار داشت؟ همان کار را باید تکرار کند. در حوزه فرهنگ آن رویه را تکرار کنند تا ببینیم چه کسی حاضر می شود خارج از آن را نگاه کند، همینطور در حوزه هنر، سینما، سیاست، اقتصاد و…!

به گزارش خبرآنلاین، عبدی با تاکید براینکه بحث ما سیاست زدایی نیست، گفت: بحث ما این است که مسیر طبیعی جامعه بسته شده است، شما مسیر طبیعی را برقرار کنید اگر کسی نخواست وارد سیاست بشود، نشود! به ما ارتباطی ندارد چون انتخاب خودش است. کسی هم خواست وارد شود، وارد شود! هرکسی باید انتخاب خوش را انجام دهد، مشکل اصلی این است که این جامعه مسیر طبیعی ندارد. نه در آزادی بیان، نه در نقد، نه در رسانه و نه در هیچ کجای دیگر مسیر طبیعی ندارد و ما داریم به شکل فاجعه باری عقب گرد می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید