عامل انتشار کلیپ کذب مبتلا شدن فردی در کردستان به کرونا دستگیر شد

    کد خبر :683206

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری فردی که با انتشار کلیپی در فضای مجازی با عنوان «بستری شدن فردی به علت بیماری کرونا در کردستان» باعث تشویش اذهان عمومی شده بود، خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر پخش کلیپی در فضای مجازی با عنوان بستری شدن اولین فرد مبتلا شده به بیماری کرونا در یکی از بیمارستان‌های کردستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: بازتاب گسترده این خبر در فضای مجازی، باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم از انتشار این ویروس در سطح استان شده بود؛ در این خصوص برابر تکذیب مسئولان بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، اقدامات پلیس فتا جهت شناسایی این فرد آغاز شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با شروع تحقیقات پلیس فتا کردستان، انتشار دهنده این کلیپ مورد شناسایی قرار گرفت و با کسب مجوز قضائی دستگیر و به دادسرا معرفی شد و انگیزه خود را از انتشار این کلیپ، سرگرمی و شوخی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: هرگونه انتشار شایعات در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی شهروندان شود جرم تلقی شده و پلیس فتا با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به انتشار گسترده شایعات در فضای مجازی از عموم مردم خواست از منتشر کردن اخبار و اطلاعاتی که منبع آن موثق نیست خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک ، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید