ظن تقلب یا دستکاری در صورتهای مالی دو نماد بورسی / سند

    کد خبر :741987

 بازار بورس اوراق بهادار تهران علیرغم همه جذابیتهایی که در چندوقت گذشته برای فعالان خود داشت اما این در چند هفته اخیر تردیدهای زیادی را به وجود آورد که بعضاً رفتار برخی از شرکتها به آن دامن می زند. آماده نبودن صورتهای مالی ، عدم افشای به موقع اطلاعات ، تعلیق و توقف نماد به علتهای مختلف اگرچه در بسیاری از بازارهای دیگر نیز رخ می دهد اما در برخی موارد باید به آن دقت بیشتری کرد. در روزهایی که بازار توسط بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی مورد رصد قرار دارد باید از این موضوع هراس داشت که عملکرد شرکت یا شرکتهایی این مسئله را در ذهن بعضی پر رنگ کند که در پشت پرده فعالیتهای بازار سرمایه اتفاقاتی در حال رخ دادنست که مردم از آن بی اطلاع هستند. شکل گیری این تصور دقیقا به عملکرد شرکتهای بورسی و نحوه شفافیت آنها بر می گردد و باید از همه شرکتها انتظار داشت که با توجه به اقبال خوب مردم از بازار سرمایه با عملکردی صحیح مانع از ظهور و خلق برخی از گمانه ها باشند. کدما ( معدنی دماوند ) و چکاپا ( صنایع کاغد پارس ) دو نماد بورسی که هر دو در بازار دوم بورس فعالیت می کنند با یک ابهام بزرگ روبرو هستند.

به گزارش رصد روز ،نمادهای چکاپا و کدما به ترتیب از ۲۸ و ۲۶ مرداد تابلوی ممنوع_متوقف را روبروی خود می بینند که این مسئله بنا به آنچه در اطلاعیه های کدال مشاهده می شود مربوط به ظن تقلب یا دستکاری در اطلاعات منتشره یا صورت های مالی ناشر می باشد که این مسئله برای خریداران این نمادها باید مورد توجه قرار گیرد.

نماد بورسی چکاپا کدما معدنی دماوند صنایع کاغذ پارسنماد بورسی چکاپا کدما معدنی دماوند صنایع کاغذ پارس

کدما ( معدنی دماوند ) در آخرین صورتهای مالی خود تنها ۸۳ میلیون تومان سود خالص شناسایی کرده و چکاپا ( صنایع کاغد پارس ) نیز با ۴۴ درصد کاهش در سود خالص این میزان به ۴ میلیارد و ۱۳۸ میلیون تومان کاهش داده.

به هرحال آنچه که در مورد این نمادها وجود دارد مسئله جالبی نیست و بدون شک تمام افرادی که اقدام به خرید این نماد کرده اند باید از جزئیات آن به طور کامل مطلع شوند زیرا ظن تقلب در یک نماد بورسی با سایر موارد تفاوت دارد و باید به صورت شفاف این مسئله با سهامداران در میان گذاشته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید