ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های تهران درحال تکمیل است

    کد خبر :754357

نادر توکلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:‌ بر اساس بخشنامه ابلاغ شده به بیمارستان ها، انجام جراحی های غیرضروری در تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است تا خدمات بیشتری به بیماران کرونایی ارائه شود.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: ظرفیت بیمارستان ها در حال افزایش است و در چهار ماه گذشته حدود هزار تخت مراقبت ویژه در تهران توسعه یافته است.

وی اظهار داشت: هرچند در بخش اورژانس، بعضی از بیمارستان ها در برخی مواقع ممکن است با ازدحام مواجه شوند اما تاکنون هیچ اورژانس بیمارستانی، عدم پذیرش بیمار نداشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان داشت: در واقع تاکنون عدم پذیرش در بیمارستان های تهران نداشته ایم، یعنی هیچ بیماری روی زمین نمانده است.

دورکاری هنوز مصوب نشده است

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: دورکاری کارکنان را استاندار تهران به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده و این موضوع در حال بررسی است اما هنوز مصوب نشده است.

توکلی اظهار امیدواری کرد که این پیشنهاد هرچه زودتر مصوب و اجرایی شود تا ضمن کاهش تردد در شهر، از انتشار بیماری هم بکاهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعمال جریمه در روزهای گذشته تاثیری در استفاده از ماسک داشته است، گفت: هنوز نمی توان پاسخ دقیق در این زمینه ارائه کرد به عبارتی بعد از حداقل یک هفته مشخص می شود که این برنامه چه تاثیری داشته است.

توکلی در خصوص قرنطینه تهران نیز گفت: هرچند انجام قرنطینه کامل، کاری بسیار سخت یا به عبارتی چالش برانگیز است اما با توجه به کاملا بحرانی بودن وضعیت کرونا به نظر می رسد، این کار می تواند این بیماری را کنترل کند.

وی وضعیت تهران را از نظر شیوع بیماری کرونا کاملا بحرانی دانست و اظهار داشت: در این شرایط مراکز بهداشت تهران در حال غربالگری فعال و شناسایی و پیگیری وضعیت بیماران مثبت هستند اما با ادامه روند نامناسب فعلی، قرنطینه نسبتا کامل می تواند ما را به نتایج بهتری برساند.

توکلی بیان داشت: با این کار هم خدمت مناسب تر به بیماران ارائه می شود و هم با کنترل بیماری شاهد کاهش تعداد بستری ها و در نهایت مرگ و میر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بدحال کرونایی در تهران زیاد است، تاکید کرد: در حال حاضر در پیک بیماری کرونا در تهران هستیم و وضعیت این بیماری اصلا مناسب نیست و به عبارتی در شرایط نگران کننده قرار داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید