طلای زاگرب بر گردن حسن یزدانی

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۲۸
    کد خبر :971696
رنکینگ اتحادیه جهانی

در پایان کشتی پنج وزن نخست این مسابقات، رضا اطری در وزن 61 کیلوگرم و حسن یزدانی به مدال طلا و یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

نتایج نمایندگان به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم رضا اطری در دور نخست با نتیجه 4 بر 3 شوتا فارتنادزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گامزاتگادجی خالیدوف از مجارستان با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال رفت. اطری در دیدار فینال با نتیجه 11 بر 3 و ضربه فنی نارانخو نارمانداخ دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه 10 بر 1 کوجیرو شیگا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر تایموراز سالکازانوف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل جوزف لاوالی از آمریکا با نتیجه 7 بر 3 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله مقابل فضلی اریلماز از ترکیه با نتیجه   3 بر 2 به پیروزی دست یافت و به دیدار فینال رسید. وی در دیدار فینال با با نتیجه 3 بر 3 مغلوب جیسون نولف از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

یزدانی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر مارک هال از آمریکا را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه 13 بر 2 هایاتو ایشیگورو از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- علی عباس رضازاده (آذربایجان) 2- یوتو نیشیوتی (ژاپن) 3- امان (هند) بکا بوجیاشویلی (گرجستان)
61 کیلوگرم: 1- رضا اطری (ایران) 2- نارانخو نارمانداخ (مغولستان) 3- گمزاتگادجی خالیدوف (مجارستان) و امره اورمان اوغلو (ترکیه)
65 کیلوگرم: 1- تولگا تومور اوچیر 2- جوزف مک کنا (آمریکا) 3- علی رحیم زاده (آذربایجان) و ایوان هندرسون (آمریکا)
70 کیلوگرم: 1- الک پانتالئو (آمریکا) 2- حاجی علی اف (آذربایجان) 3- گئورگی الباکیدزه (گرجستان) و خادژیمراد گادجیف (آذربایجان)
74 کیلوگرم: 1- جیسون نولف (آمریکا) 2- یونس امامی (ایران) 3- فضلی ارلیماز (ترکیه) و جبرئیل گادژیف (آذربایجان)
86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- هایاتو ایشیگورو (ژاپن) 3- مارک هال (آمریکا) و زاهید والنسیا (آمریکا)

فردا (پنج شنبه) نیز در رقابت های پنج وزن دوم، علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

انتهای پیام//

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید