طرح ۱۷۴ میلیارد دلاری بایدن برای گسترش استفاده از خودروی الکتریکی

    کد خبر :811533
طرح ۱۷۴ میلیارد دلاری بایدن خودروی الکتریکی

جو بایدن در بازدید از کارخانه تولید خودروی الکتریکی فورد از طرح ۱۷۴ میلیارد دلاری دولت خود برای گسترش و ترویج استفاده از خودروهای برقی در این کشور خبر داد و از آن دفاع کرد.

به گزارش زومیت، بایدن که برای بازدید از کارخانه تولید خودروهای الکتریکی فورد به میشیگان رفته بود، از طرح خود برای گسترش استفاده از خودروهای بدون آلایندگی دفاع کرد.

طبق اسناد متعلق به کاخ سفید که رویترز بررسی کرده است، بایدن همچنین مشوق‌های مصرف‌ مدل‌های لوکس و گران‌قیمت برقی را در آینده حذف خواهد کرد. بایدن در مراسم پیش‌نمایش وانت پیک‌آپ برقی جدید فورد F-150 به هزینه‌های چشم‌گیر دولت برای تحریک و اقناع آمریکایی‌ها جهت خرید خودروی برقی اشاره کرد. کاخ سفید می‌خواهد کارخانه‌های جدید تولید باتری را تشویق کند؛ این امر کلید افزایش تولید خودروهای الکتریکی ایالات متحده است.

در این اسناد منتشرنشده آمده است که طرح بایدن شامل پیشنهاد کمک‌های بلاعوض برای حمایت از کارخانه‌های جدید باتری با ظرفیت بالا در ایالات متحده و به رسمیت شناختن مشاغل جدیدی می‌شود که ممکن است قادر به دسترسی به اعتبارات مالیاتی نباشند اما می‌‌توانند سهم عادلانه‌ی خود را در چنین فعالیت‌هایی ایفا کنند. این برنامه همچنین از کمک‌های مالی برای تأمین بودجه راه‌اندازی مجدد کارخانه‌‌های تعطیل‌شده به منظور ساخت خودروها و قطعات پیشرفته پشتیبانی می‌کند.

بر اساس نامه الکترونیکی وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده به قانون‌گذاران (نمایندگان کنگره و سنا)، بخش اصلی طرح بایدن برای توسعه خودروهای برقی شامل ۱۰۰ میلیارد دلار تخفیف در مصرف‌کنندگان می‌شود. در نامه‌ی کاخ سفید آمده است که طرح بایدن از «مشوق‌های مربوط به فروش خودروی برقی» پشتیبانی می‌کند تا رواج بیشتری در جامعه داشته باشند. این مشوق‌ها به سمت حمایت از مدل‌های لوکس گران‌قیمت نخواهند رفت و بیشتر به تشویق تولیدکنندگانی می‌پردازد که از شیوه‌‌های کار مناسب استفاده می‌کنند.

اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری موجود برای خودروهای برقی صرف‌‌ نظر از قیمت اعمال می‌شود؛ اما پس از فروش ۲۰۰ هزار دستگاه توسط تولیدکننده، حذف خواهد شد. اعتبارات دو شرکت خودروسازی تسلا و جنرال موتورز پس از رسیدن به سقف مشخص‌شده منقضی می‌شود. کاخ سفید از گفتن اینکه چگونه بایدن می‌خواهد اعتبارات مالیاتی را تجدید ساختار کند یا اعتبارات آن‌ها را افزایش بدهد، امتناع ورزیده است.

بایدن استدلال می‌‌کند که ایالات متحده در زمینه خودروهای الکترونیکی از چین عقب است. مقامات کاخ سفید می‌گویند:

با وجود پیش‌گام بودن این کشور در زمینه‌ی فناوری، ایالات متحده در تولید خودروهای برقی و باتری‌های موجود در آن‌ها عقب است.

بایدن در زمینه‌ی تمرکز دولت بر خودروی الکتریکی با مقاومت بسیاری از جمهوری خواهان کنگره رو‌به‌رو شده است. او از اعتبارات مالیاتی جدید برای وسایل نقلیه متوسط ​​و سنگین بدون آلایندگی حمایت می‌کند. سخنگوی کاخ سفید در این زمینه خاطرنشان کرد:

وسایل نقلیه متوسط و سنگین از جمله عوامل اصلی کیفیت پایین هوا هستند و هزینه‌های دولت را به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسانند.

بایدن ۱۵ میلیارد دلار برای ساخت ۵۰۰ هزار ایستگاه شارژ خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ (از جمله در ساختمان‌های آپارتمانی و پارکینگ عمومی) و ۴۵ میلیارد دلار برای برقی‌سازی تعداد در خور توجهی اتوبوس مدرسه و حمل‌ونقل شهری اختصاص داده است. رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد حرکت ناوگان دولت فدرال به سمت خودروی الکتریکی بیشتر شود؛ از جمله اینکه اداره ملی پست ایالات متحده شروع به استفاده از ون‌ تحویل برقی خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید