معاون پژوهشگاه ارتباطات خبر داد:

طرح کلان توسعه فناوری ۵G تصویب شد

    کد خبر :696304

معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ و تصویب طرح کلان و ملی توسعه فناوری ۵G جهت اجرا در این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی فسنقری گفت: طرح ملی توسعه فناوری ۵G به‌عنوان تنها طرح کلان پژوهشگاه تا پایان برنامه توسعه ششم کشور، در اسفند ۹۸ در پی ابلاغ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصویب شد.

وی افزود: این طرح بنا بر احکام برنامه ششم توسعه و با توجه به نیاز جدی و روزافزون کشور به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، اطلاعاتی و خدمات مربوطه، متناسب با روند توسعه شبکه‌های آینده در جهان و در راستای ارتقای جایگاه علمی، فناوری و بین‌المللی و پیشرفت اقتصادی کشور با تکیه بر توانمندی داخلی، تعریف و در دو فاز، تا پایان سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، تصویب شده است.

به گفته فسنقری، با این تصمیم از این پس کلیه طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشگاه ICT ذیل طرح کلان ۵G تصویب و اجرا خواهند شد. لذا کارگروهی با مشارکت کلیه پژوهشکده‌های پژوهشگاه تشکیل خواهد شد تا طرح‌ها، پروژه‌ها و اقدامات ذیل این طرح کلان را تدوین و پس از تصویب در شورای پژوهشی به‌صورت یکپارچه راهبری کنند.

مهدی فسنقری با حکم دکتر یزدانیان رئیس پژوهشگاه ICT به‌عنوان مجری این طرح کلان منصوب شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید