طرح جنجالی دارا خسروشاهی در راه است

    کد خبر :356060

دارا خسروشاهی؛ مدیر عامل شرکت اوبر قصد دارد سیاست های خود را تا حد زیادی متحول کند. درواقع وی قصد دارد رویکرد خود را به سمت سرمایه گذاری هر چه بیشتر در بخش دوچرخه سواری متمرکز کند.

به گزارش بازتاب به نقل از سی ان بی سی، بر اساس گفته های دارا خسروشاهی، اوبر در حال برنامه ریزی برای تغییر رویکردهای خود است. تا پیش از این اوبر تاکید شدیدی بر استفاده از خودروها، خودروهای خودران و الکتریکی داشت. اما اکنون اوبر در حال برنامه ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از دوچرخه های الکتریکی و اسکوتر برای سفرهای کوتاه مدت به عنوان بخشی از استراتژی بلند مدت خود است.

دارا خسروشاهی در این خصوص به رسانه ها گفت: بیشتر حمل و نقل های مرتبط با سفرهای درون شهری به شکل انفرادی انجام می شود. یعنی یک راننده و یک مسافر. ما قصد داریم این سیستم را متحول کنیم. بدیهی است که با تغییر رویکرد ما، بخش بزرگی از درامدهای رانندگان اوبر از دست می رود. اما این قطعا یک ضرر مالی کوتاه مدت است و به سرعت حل خواهد شد. ”

خسروشاهی تاکید کرد که؛ “سرمایه گذاران باید بدانند ضررهای کوتاه مدت برای دستیابی به اهداف بلندمدت ضروری است.”

او در مصاحبه ای با Financial Timesفاینشنال تایمز گف: “ما در تلاشیم بازی را به شیوه ای تغییر دهیم که پیروزی برای کاربران حتمی باشد. شاید شرکت ما در کوتاه مدت برنده مالی این ماجرا نباشد، اما به شکل استراتژیک این بازی در بلند مدت به نفع ما خواهد بود و این دقیقا همان هدفی است که قصد داریم به آن دست یابیم.”

اوبر نخستین بار در ماه فوریه اپلیکیشن های دوچرخه سواری را به برنامه های خود اضافه کرد و در آوریل شرکت کرایه دوچرخه «جامپ» را با رقم تقریبی 200 میلیون دلار خریداری کرد. هم اکنون جامپ، دوچرخه های خود را در هشت شهر آمریکا از جمله نیویورک، واشنگتن و دنور در دسترس کاربران قرار داده است، طرحی که به زودی در برلین اجرا می شود.

خسروشاهی تصدیق کرد که رانندگان اوبر احساس خواهند کرد از طرح دوچرخه و اسکوتر آسیب می بینند. اما در بلند مدت، راننده ها از درصد بالاتری از سواری های طولانی تر و پردرامدتر برخوردار خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید