طراحی هیجان انگیز لانچیا استراتوس

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۱۸
    کد خبر :893600

لانچیا شرکتی ایتالیایی با تاریخچه‌ای غنی در زمینه موتوراسپرت است که مدل‌های افسانه‌ای بسیاری را در طول عمر خود تولید کرده است؛ مدل‌هایی چون ۰۳۷، فلامینیا، فولویا، استراتوس و دلتا اینتگراله. متاسفانه این شرکت محبوب امروزه تنها خود را محدود به تولید یک خودروی کوچک شهری به نام اپسیلون کرده است. اپسیلون حال، ۱۱ سال از زمان تولدش گذشته است و سومین نسل آن در بازار معرفی شده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_با وجود اینکه لانچیا خود رمق تولید مدل‌های خاص و جدید را ندارد، طرفداران این شرکت و برخی طراحان جوان با این نظریه موافق نیستند و به طرح‌پردازی‌های مختلف از مدل‌های سابق این شرکت می‌پردازند. اکنون نیز یک طراح به نام «ماتیو جنتایل» مدل افسانه‌ای استراتوس را مورد بررسی قرار داده و یک نسخه بازطراحی‌شده از آن را رندر کرده است. نام این اثر «استراتوس زیرو بازسازی‌شده» است.

لانچیا استراتوس زیرو بازسازی‌شده به‌شکل یک سوپرخودروی موتورمیانی طراحی شده و در رنگی ترکیبی از سبز و بنفش براق رنگ‌آمیزی شده است. در بخش جلوی این خودرو، شاهد استفاده از چراغ‌های LED باریک و یکپارچه هستیم. اسپلیتر و ورودی‌های هوا از جنس فیبرکربنی نیز از دیگر بخش‌های قابل‌توجه در چهره جلوی این خودرو است. کاپوت و اجزای آیرودینامیکی آن نیز از همین جنس تولید شده ‌اند تا جلوه‌ای خاص به آن بدهند.

جذاب‌ترین بخش طراحی استراتوس بازسازی‌شده احتمالا نمای جانبی و درهای آن باشد. شیوه اتصال درها به سقف خودرو به آن چهره‌ای عضلانی و جذاب بخشیده است. این طرح مفهومی روی چرخ‌های فیبرکربنی سوار شده که همه آن‌ها از قفل مرکزی طلایی بهره می‌برند. بخش پشتی استراتوس بازسازی‌شده هم مانند بخش جلویی آن چشم‌نواز است. چراغ‌های عقب از LED کشیده هستند و توری‌های هوا نیز از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند. این خودرو در کنار این المان‌ها، به دیفیوزر کربنی و اگزوزهای چهارگانه نیز مجهز شده است.

مسلما از لانچیای امروزی انتظار تولید چنین خودرویی نمی‌رود اما این شرکت همچنان در تلاش است تا سه مدل جدید رونمایی کند. این اقدام به این منظور صورت می‌گیرد که شرکت یادشده ارزش خود را به مجموعه استلانتیس برای نگهداری از آن ثابت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید