طراحی آی‌پد پرو سال 2022 شبیه به آی‌فون 13 پرو

    کد خبر :872426

بر اساس اخبار پیشین، شرکت اپل در سال آینده حداقل 3 مدل جدید آی‌پد را به بازار عرضه خواهد کرد. از میان این محصولات، سری پرچم‌دار آی‌پد پرو توجهات بیش‌تری را به‌سوی خود جلب کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ برخی گزارشات نشان می‌دهند که آی‌پد پرو 2022 از طراحی ظاهری جدیدی نظیر نمایشگر با حواشی باریک‌تر استفاده خواهد کرد. به تازگی مجموعه جدیدی از رندرهای مربوط به آی‌پد پرو 2022 در فضای اینترنت منتشر شده و طراحی احتمالی این دستگاه را به تصویر کشیده است.

با توجه به این تصاویر می‌توان دریافت که آی‌پد پرو 2022 اپل از قاب با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد. اگرچه این تبلت مجهز به نمایشگر ناچ‌دار است؛ مشخصه‌ای بحث‌برانگیز که بسیاری از کاربران به آن علاقه ندارند. استفاده از طراحی ناچ‌دار در گوشی‌های آی‌فون همواره مورد انتقاد قرار گرفته است. از آنجا که اپل قصد دارد تا این مشخصه را از گوشی‌های آی‌فون خود حذف نماید؛ لذا به‌کارگیری دوباره آن در سری آی‌پد احتمالا کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

با این‌حال نمایشگر اولد 2 لایه‌ای که احتمالا در آی‌پد پرو 2022 به‌کارگیری خواهد شد؛ در مقایسه با پنل مورد استفاده در آی‌فون 13 پرو از روشنایی و دوام بسیار بیش‌تری برخوردار خواهد بود. بعلاوه این نمایشگر کماکان از فناوری LTPO با نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتزی بهره خواهد برد.

طراحی پنل پشتی آی‌پد پرو 2022 کمی ساده است. در این قسمت کماکان از قاب زاویه‌دار و ماژول دوربین پشتی آی‌فون 13 پرو الگوبرداری شده است. به بیان ساده‌تر، آی‌پد پرو 2022 اپل از ظاهری مشابه با یک آی‌فون کشیده برخوردار است.

طی چند سال گذشته شرکت اپل سرگرم بررسی ایده‌های مختلف طراحی برای ارتقاء آی‌پدهای خود بوده است. یک گزارش اخیرا منتشر شده ادعا می‌کند که غول کوپرتینویی اکنون مشغول بررسی استفاده از آلیاژ تیتانیوم برای ساخت بدنه آی‌پد است. بدین‌ترتیب پوشش آلیاژ آلومینیوم در مدل‌های فعلی آی‌پد با آلیاژ تیتانیوم جایگزین خواهد شد. آی‌پدهای نسل جدید احتمالا نخستین دستگاه‌های اپلی استفاده‌کننده از این ترکیب جدید به‌شمار خواهند رفت. شرکت اپل اخیرا درخواست‌های متعددی را جهت ثبت پتنت‌های مرتبط با پوشش‌های آلیاژ تیتانیوم ارائه داده است. در آینده دستگاه‌هایی نظیر آی‌پد، آی‌فون و مک‌بوک احتمالا از آلیاژ تیتانیوم استفاده خواهند کرد. آلیاژهای تیتانیوم در مقایسه با فولاد ضد زنگ دارای سختی بالاتر و مقاومت بیش‌تر در برابر خراشیدگی هستند.

با این‌حال استحکام بالای تیتانیوم فرآیند پردازش و تراشکاری آن‌را دشوارتر خواهد کرد. بنابراین اپل از تکنیک حکاکی سندبلاست و نوعی فرآیند شیمیایی بهره گرفته است. این روش به ساخت یک پوسته تیتانیومی با سطح براقیت بسیار بالا و ظاهری جذاب‌تر کمک خواهد کرد. همچنین اپل در حال مطالعه امکان استفاده از پوشش‌های سطحی اکسید نازک جهت مواجهه با مشکل اثرانگشت است.

برخی منابع دست‌اندرکار صنعت ادعا می‌کنند که رویکرد ثابت اپل این است که پیشرفت‌های اساسی مورد نظر خود را بر روی تبلت‌های آی‌پد تست نماید. بنابراین آی‌پد نسل جدید برای نخستین بار از این ماده اولیه استفاده خواهد کرد. دلیل عدم استفاده کمپانی از آی‌پد پرو این است که مدل مذکور از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید