صنعاء دامنه حملات به عربستان را گسترش می‌دهد

    کد خبر :792548

معاون سخنگوی رسمی ارتش یمن گفت که اگر عربستان سعودی دست از ادامه تجاوز به ملت یمن برندارد، صنعاء دامنه حملات به این کشور را گسترش خواهد داد.

«عزیز راشد» معاون سخنگوی رسمی ارتش یمن تأکید کرد که نیروهای این کشور یقینا به حملات خود به عمق عربستان سعودی ادامه خواهند داد.

راشد به پایگاه خبری «النشره» گفت که این حملات تا زمانی ادامه خواهد داشت تا عربستان سعودی از تجاوز خود دست بردارد و محاصره مردم یمن را به پایان برساند.

وی تصریح کرد، عربستان سعودی از حملاتی که در بانک اهداف ارتش یمن وجود دارد، در امان نخواهد بود و با این حملات نیروهای یمنی در پی ارسال پیام به ریاض هستند.

این فرمانده یمنی درباره این پیامها تصریح کرد، ارتش یمن امروز می‌تواند حملات خود در عمق عربستان را با اقتدار گسترش دهد و به هر نقطه‌ای که بخواهد برساند.

راشد در عین حال گفت که پدافندهای هوایی غربی و آمریکایی نیز قادر نیستند این حملات را دفع کنند و نیروهای یمنی هم غافلگیریهایی برای دشمن خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: «پیام نظامی که ارتش می‌خواهد ارسال کند این است که به عربستان بگوید اگر به تجاوز و محاصره یمن ادامه دهید، از امروز به بعد، نه پاتریوت و نه بلک هاوک نخواهد توانست امنیت ریاض را تأمین کند».

این فرمانده یمنی تصریح کرد: «نه آمریکا، نه اسرائیل و نه کشورهای غربی نمی‌توانند برای عربستان پیروزی به ارمغان بیاورند؛ چرا که سلاحهای راهبردی آنان نتوانست با اراده جنگی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مقابله کند».

راشد با اشاره پیروزی‌های ارتش یمن در برابر عربستان سعودی در یک جنگ نامتوازن، تأکید کرد، ارتش یمن موفق شد با ابداع و ابتکار توانمندی خود را افزایش دهد و به تکنولوژی دست یابد که سیستم‌های راداری و رصد عربستان سعودی هم نتواند مانع این حملات شود.

وی درباره تأثیر حملات موشکی یمن بر ریاض هم گفت: «عربستان سعودی، آینده اقتصادی ندارد. ولی عهد نیز نخواهد توانست شهر رؤیایی نئوم را احداث و سرمایه‌گذاران را جذب کند… و تا زمانی که حملات دفاعی یمن ادامه دارد، سرمایه‌گذاری خارجی در آن (عربستان) صورت نخواهد گرفت».

معاون سخنگوی رسمی ارتش یمن خاطر نشان کرد، تا زمانی که عربستان سعودی دست از تجاوز به یمن برندارد، حریم هوایی امنی نخواهد داشت؛ بدین معنا که موازنه بازدارنده و تغییر قواعد درگیری، باعث ناامنی و تزلزل سیاسی و اقتصادی در داخل این کشور خواهد شد.

راشد به بیان اینکه ۸۵ درصد از سلاح‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین در وزارت دفاع یمن تولید می‌شود، در پایان تصریح کرد، ده نسل موشک بالستیک، هفت نسل پهپاد و سه نسل پدافند هوایی باعث شده است که یمن بتواند بیش از هفت سال مقاومت کند.​

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید