مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد:

صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال راه‌اندازی می‌شود

    کد خبر :454856

مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد از راه‌اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال برای اعطای وام اشتغال به مددجویان خبر داد.

علی‌اکبر خادمی گفت: یکی از دغدغه‌های جامعه هدف کمیته امداد شرایط اخذ وام اشتغال ازجمله ضامن است که با راه‌اندازی این صندوق این امر تسهیل خواهد شد. در این خصوص به دنبال تأمین منابع مالی این صندوق هستیم تا بتوانیم سال آینده آن را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد،اظهارکرد: در حال رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اختصاص این مبلغ در بودجه ۹۸ هستیم.

به گزارش ایسنا مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد در ادامه به وام اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: در راستای تسهیل وام اشتغال روستایی، به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای با بانک کشاورزی ذیل تسهیلات قانون اشتغال روستایی منعقد شده است که بر اساس آن مددجویان روستایی برای گرفتن وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌توانند از دو ضامن حقیقی که درآمد داشته باشند بدون اعتبار سنجی وام دریافت کنند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، خادمی با تأکید بر اینکه معوقات بانکی مددجویان کمیته امداد نسبت به سایر افراد عادی کمتر و پایین‌تر از ۲ درصد است و به اذعان بانک‌های عامل جزءمشتریان خوش حساب بانک‌ها هستند،اظهارکرد: تاکنون ۷۰۰ هزار خانواده از طریق وام طرح‌های اشتغال خودکفا از چرخه حمایت خارج شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید