صف کشتار گاوهای گرسنه و نیمه جان جلوی کشتارگاه‌ها!

    کد خبر :918927

موج ورشکستگی دامداران به راه افتاده و حالا صف دام مقابل کشتارگاه‌های ایران شکل گرفته است. دولت یک‌شبه قیمت خوراک دام را شش برابر کرده است و دامداران می‌گویند اگر تا دیروز دامداری دو میلیارد تومان نقدینگی نیاز داشت تا خوراک مورد نیاز دام خود را بخرد حالا یک‌باره به ۱۲ میلیارد تومان نقدینگی نیاز پیدا کرده و تأمین این مبلغ هنگفت آن هم ظرف مدت کوتاه برای دامداران غیرممکن است.

نتیجه اینکه گاوهای دامداری‌های ایران گرسنه مانده‌اند و بنا به گفته منصور پوریان، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور، بسیاری از دام‌های دامداری‌ها ضعیف و نیمه‌جان شده‌اند و وزن زیادی از دست داده‌اند.

دام‌های ضعیف اما ارزان در کشورهای عربی مشتری زیادی دارد و قاچاقچیان دام این گاوهای نیمه‌جان را به کشورهای عربی می‌فروشند تا در دامداری‌های مجهز آنها پروار شوند.

در مقابل در ایران موج ورشکستگی دامداران سبب شده عرضه دام بالا برود و گرانی و کاهش قدرت خرید مردم، تقاضای گوشت را به شدت پایین آورده است.

این مسئله موجب شده بسیاری از دامداران خرد و کوچک از چرخه تولید خارج شوند و بنا به گفته ناصر استاد احمدی، مدیرعامل تعاونی دامداران مهاد، دامداران ورشکسته راننده اسنپ و تپسی شوند!

 

سقوط سرانه مصرف گوشت

به نوشته شرق؛ بر اساس گزارش مرکز آمار ایران سرانه مصرف گوشت یک خانوار چهارنفره در دهه 50 حدود 130 کیلوگرم در سال بود اما حالا سرانه مصرف گوشت قرمز خانواده چهارنفره به حدود 30 کیلوگرم رسیده است و بنا به گفته دامداران با روند فعلی مصرف گوشت قرمز، این سرانه باز هم کاهش خواهد داشت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید