صعود مقتدرانه امامی و قاسم پور به نیمه نهایی

    کد خبر :940734
یونس امامی

دومین روز مسابقات کشتی قهرمانی جهان در رشته آزاد از امروز (جمعه ۲۵ شهریور) در صربستان پیگیری شده و ۶ نماینده ایران به روی تشک می‌روند.

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در بلگراد امروز (جمعه ۲۵ شهریور) در رشته آزاد پیگیری شده و ۶ کشتی‌گیر ایران به مبارزه خواهند پرداخت.

پیش‌تر مسابقات کشتی قهرمانی جهان در بخش فرنگی با معرفی نفرات و تیم‌های برتر به پایان رسید. کاروان فرنگی ایران بدون کسب مدال طلا و ناکامی در تصاحب سکوی تیمی به کار خود خاتمه داد.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم، نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد ایران در روز اول مسابقات بودند.

علیرضا سرلک در ۵۷ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ و کامران قاسم‌پور در ۹۲ امروز به روی تشک می‌روند.

امیرمحمد یزدانی به دلیل برخورد با قرعه اسرائیل و اضافه وزن ۳۰۰ گرمی از ابتدا حذف شد، زارع در نیمه‌نهایی شکست خورد و به رده‌بندی رفت و حسن یزدانی و محمد نخودی هم دو فینال جذاب مقابل دیوید تیلور و جردن باروز آمریکایی دارند.

شکست سرلک در گام اول

 امروز (جمعه ۲۵ شهریور) در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۳۱ نفر حضور دارند، علیرضا سرلک در دور نخست به مصاف وان هو زو از چین رفت. او با ارائه نمایشی ضعیف در نهایت با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و آغاز روز دوم را با شکست برای کاروان ایران رقم زد.

در حالی که نتیجه کشتی یک – یک دنبال می‌شد، حریف چینی به راحتی سرلک را خاک کرد و امتیاز گرفت. آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم ایران تلاش کرد نتیجه را جبران کند، اما مانند مهدی محسن‌نژاد، فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم، اشتباه کرد و به روی پل رفت.

مربیان ایران درخواست چلنج دادند، اما مورد قبول قرار نگرفت و یک امتیاز دیگر به آزادکار چینی تعلق گرفت.

او در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان علی‌عباس رضازاده از جمهوری آذربایجان و سانگ وون کیم از کره جنوبی می‌رفت، اما ناباورانه شکست خورد.

در ادامه وان هو زو موفق شد علی‌عباس رضازاده از جمهوری آذربایجان را مغلوب کند و امیدهای سرلک برای حضور در دیدار رده‌بندی را زنده نگه دارد.

کشتی‌گیر چینی در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز توانست مقابل داریان کروز اهل پورتوریکو به پیروزی برسد. وان هو زو فاصله کمی تا شکست داشت، اما در ۳۰ ثانیه پایانی توانست بالاخره از دستان کروز عبور کند و ۳ بر یک برنده شود.

توماس گیلمان قهرمان جهان از آمریکا نیز در گروه سرلک حضور دارد.

طوفان‌های یک دقیقه‌ای امامی

 در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور نخست، در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر انریکه پرز کاستیلانوس از گوتمالا را مغلوب کرد. طوفان امامی تنها یک دقیقه طول کشید و مانند حریفی تمرینی با کشتی‌گیر گواتمالایی رفتار کرد!

او در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان منگ هجیگان از چین و آرمان آندروسی از استونی رفت. طوفان‌های امامی ادامه داشت و این بار او در عرض یک دقیهق و ۱۱ ثانیه مقابل حریف اهل استونی به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

یونس امامی نیز بعد از شکست انریکه پرز کاستیلانوس از گواتمالا و آرمان آندروسی از استونی با امتیاز عالی، مقابل توران بایراموف آذربایجانی قرار گرفت. امامی که آماده، باانگیزه و سرحال به نظر می‌رسد، در حالی که بایراموف هم برای برد آمده و حریف مدعی هم بود، این مبارزه را با نتیجه 8 بر 4 به سود خود تمام کرد و به نیمه نهایی رسید.

خط و نشان قاسم‌پور برای کاکس

 در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۳ نفر حضور دارند، کامران قاسم‌پور در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم به مصاف ادلان ویسخانوف از فرانسه رفت.

قهرمان ایرانی جهان، مبارزه آسانی پیش رو داشت و در سه دقیقه اول کار را با نتیجه ۱۰ بر صفر تمام کرد. او در این مرحله به مصاف احمد باتایف از بلغارستان می‌رود.

جی‌دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با قاسم‌پور روبرو نخواهد شد.

کامران قاسم‌پور قهرمان دوره گذشته در دور سوم هم به راحتی با نتیجه 7 بر 2 از سد احمد باتایف بلغارستانی گذشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید