صد‌ها دانش‌آموز دختر دیگر در نیجریه ربوده شدند

    کد خبر :788572

بنا بر گزارش‌ها، به دنبال حمله به مدرسه‌ای شبانه‌روزی در شمال غرب نیجریه، حدود ۳۰۰ دانش‌آموز دختر ربوده شدند.

صد‌ها دختر نوجوان پس از حمله افراد مسلح به یک مدرسه شبانه‌روزی در شمال غربی نیجریه مفقود شدند.

مقامات محلی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه حمله به یک مدرسه راهنمایی در ایالت زامفارا از سوی افراد مسلح و آدم‌ربایی را تایید کرده‌اند.

سلیمان تونائو آنکا، سخنگوی دولت محلی، گفت: «افراد مسلح با وسیله نقلیه وارد مدرسه شدند، سپس برخی از دختران را مجبور کردند که سوار خودرو‌های آن‌ها شوند.»

او افزود: «ما همچنان در حال بررسی تعداد دقیق دختران ربوده شده هستم.»

یکی از معلمان که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، شمار دختران ربوده شده را ۳۰۰ نفر ذکر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی دیگر از معلمان نیز تصریح کرد ۶۰۰ دختر نوجوان در هنگام حمله در خوابگاه حضور داشتند که نیمی از آن‌ها پیدا شده‌اند. او اضافه کرد که دختران گمشده یا فرار کرده‌اند یا ربوده شده‌اند.

نیرو‌های پلیس برای پیدا کردن ردی از این افراد مسلح در منطقه مستقر شده‌اند.

این آدم‌ربایی آخرین مورد از آدم‌ربایی نوجوانان است که در مرکز و شمالی غربی نیجریه از سوی گروه‌های جنایتکار که محلی‌ها آن‌ها را «راهزن» می‌نامند انجام می‌شود. این افراد مردم را به وحشت می‌اندازند، دام‌ها را می‌دزدند و روستا‌ها را غارت می‌کنند.

۹ روز پیش نیز افراد مسلح به یک مدرسه شبانه‌روزی در کاگارا در همسایگی نیجر حمله کردند و ۴۲ نفر از جمله ۲۷ دانش‌آموز را ربودند.

در آوریل ۲۰۱۴ اعضای گروه بوکو حرام، ۲۷۶ دختر را از خوابگاه مدرسه‌شان در چیبوک در شمال شرقی ایالت بورنو ربودند. حدود ۱۰۰ نفر از این دختران همچنان مفقود هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید