صدور هشدار وقوع سیل در نیمه جنوبی کشور

    کد خبر :880016
صدور هشدار وقوع سیل در نیمه جنوبی کشور

مديرکل پیش بينی سازمان هواشناسی گفت: به دلیل ادامه دار بودن بارش ها، هشدارهای لازم را برای برخی از شهرهای نیمه جنوبی کشور صادر کرده‌ایم.

ضیائیان گفت: بارش‌ها همچنان ادامه دارد و در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان به صورت برف و کولاک است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و مدیریت بحران، برای نیمه جنوبی کشور به ویژه در استان کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی به دلیل بارش باران که به صورت سیلاب بوده هشدارها صادر شده است.

او می گوید: بارش ها همچنان طی فردا و روز سه شنبه ادامه دارد و استان‌های کرمان، فارس و خراسان شمالی را در برخواهد گرفت.

امروز بارش در جنوب، جنوب شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی است.

در ضمن، ورود موج دیگری در شمال غرب تا شمال خوزستان، سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران سبب بارش می‌شود. شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و کرمانشاه، اردبیل، گیلان است.

طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه کاهش دمای حدود ۷ تا ۱۲ درجه در شمال غرب و سواحل دریای خزر و طی روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه کاهش دمای حدود ۵ تا ۷ درجه در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب، پیش‌بینی می‌شود.

از ابتدای هفته با وجود هشدارهای سازمان هواشناسی شاهد بارش باران همراه با سیل در برخی از شهرهای جنوبی و جنوب غربی کشور هستیم که زمینه ساز وارد شدن خسارت‌ به راه ها و منازل مسکونی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید