صالحی‌امیری: تمام دستورالعمل‌ها نشان می‌دهد که المپیک توکیو برگزار می‌شود

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰
    کد خبر :726747

سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری در مورد پیش بینی برگزاری المپیک توکیو در سال 2021 اظهار داشت: سوم تیرماه نامه‌ای از IOC به دست ما رسید. رئیس کمیته المپیک ژاپن در خصوص برگزاری المپیک مطالبی بیان داشته و اعلام کرده که حالت اضطراری از 3 تیر در ژاپن لغو شده و مردم به زندگی عادی برگشتند. کمیته ملی ژاپن هم بر اساس دستورات وزارت بهداشت این کشور به فدراسیون‌ها اعلام کرده و 12 فدراسیون در ژاپن کار خود را از سرگرفتند. در جلسه اخیر کمیته اجرایی IOC اصول و نقشه راه 2020 به تصویب رسیده و ژاپن و IOC در تلاش هستند با حفظ سلامتی ورزشکاران در راه برگزاری المپیک قدم بردارند.

وی تاکید کرد: این متن نامه اخیر توماس باخ بود. برداشت بنده از مجموع مکاتبات با IOC این است که تمام دستور العمل‌ها بر برگزاری المپیک است. ارزیابی همه نهادهای رسمی اعم از ژاپن و IOC بر این است که واکسن کشف خواهد شد. نکته دیگر این که اگر شرایط شیوع کرونا برگردد، باید گفت ما از آینده خبر نداریم که چه می‌شود اما اراده‌ها بر برگزاری المپیک است و ژاپن اعلام کرده که از بحران کرونا عبور کرده است. در صورتی که همین شرایط فعلی کرونا در ژاپن باشد ممکن است تمهدیدات و محدودیت‌هایی در المپیک باشد ولی اصل المپیک لغو نخواهد شد.

*ماهیت موزه پر کردن شکاف نسل‌ها است

به گزارش تسنیم،صالحی‌امیری در باره اقدامات کمیته در بحث پیشکسوتان و افتتاح تالار مشاهیر یادآور شد: سال گذشته موزه را استارت زدیم و فلسفه آن پیوند فرهنگی نسل جدید و نسل گذشته و پر کردن شکاف بین دو نسل است. فاز اول فعالیت ما راه اندازی موزه با 2500 شی بود. فاز دوم تالار مشاهیر بود و کسانی که از 1948 تا 2016 مدال گرفتند و 56 نفر هستند در تالار مشاهیر قرار می‌گیرند.

وی در مورد توجه به پیشکوستانی که در بازی‌های آسیایی و جهانی صاحب مدال شدند، گفت: فاز سوم موزه افتخار آفرینان آسیایی و جهانی است.روش کار قرار دادن یک ویترین قهرمانی از سال 1948 تا امروز است. ما تا پایان فروردین 1400 تالار مشاهیر را تمام و کار را در بحث قهرمانان آسیایی و جهانی آغاز می‌کنیم. همزمان بحث احداث یک ساختمان مناسب برای موزه را آغاز خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اقدامات ما یک زنجیره 15 حلقه‌ای است. تمام برنامه‌های ما از شخص خارج شده و برای مثال موزه ما ثبت جهانی شده و هیئت امنا آن ترکیبی از وزیر میراث فرهنگی، شهردار تهران، معاون آموزش و پرورش، معاون وزارت ارشاد و معاون صدا و سیما، شخصیت‌های فرهیخته ورزشی و سه نفر شخصیت حقوقی، رئیس کمیته، وزیر و رئیس پارالمپیک خواهد بود. دو سوم اعضا خارج از ورزش هستند و امکان انحلال آن توسط جامعه ورزش وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید