شیوه جدید در بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

    کد خبر :859759
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تصویب رقم تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانیِ طرح نهضت ملی مسکن در شورای پول و اعتبار خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تصویب رقم تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانیِ طرح نهضت ملی مسکن در شورای پول و اعتبار خبر داد.

محمود محمودزاده افزود: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای تعیین سقف تسهیلات مسکن نهضت ملی در شهرهای مختلف به تصویب شورای پول و اعتبار رسید.

وی توضیح‌داد: بر این اساس، متقاضیان مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رقم این تسهیلات در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

پرداخت سود به دهک درآمدی ارتباط دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سود و چگونگی بازپرداخت این تسهیلات، گفت: سود تسهیلات متغیر و بستگی به دهک درآمدی خانوار دارد و دولت از دهک‌های پایین حمایت خواهد کرد.

وی اضافه‌ کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سود تسهیلات ۱۸ درصد است و با استفاده از امکاناتی که صندوق ملی مسکن از طریق قانون جهش تولید در اختیار می‌گذارد، برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی بخشی از درصد از طریق صندوق تامین خواهد شد.

محمودزاده ادامه‌ داد: در این طرح آورده متقاضی قطعی است، بخشی از این پروژه توسط خود مردم تامین مالی می‌شود و بخشی از تامین مالی نیز از طریق تسهیلاتی که شب گذشته به تصویب شورا رسید انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه بیان‌ کرد: در طرح جدید میزان تسهیلاتی که پیشتر در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود و در نهایت به ۲۵۰ میلیون تومان رسید، افزایش یافت و اکنون بیش از ۶۰ درصد قیمت تمام شده واحدها از طریق تسهیلات تامین می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید