شینهوا : فشار حداکثری آمریکا به ایران شکست خورد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ۹:۱۸
    کد خبر :665290

راهبرد فشار یکجانبه آمریکا بر ایران غیرواقع بینانه است.

 

خبرگزاری رسمی چین در تحلیلی در خصوص اوضاع خلیج فارس و خاورمیانه تصریح کرد راهبرد فشار یکجانبه آمریکا علیه ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی کاملا غیر واقع بینانه بوده است.

 

در تحلیل خبرگزاری شینهوا که روز دوشنبه منتشر شد آمده است آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی پس از خروج از برجام، شدیدترین تحریم ها و فشارهای اقتصادی را بر ایران تحمیل کرد و تصور می کرد که این اقدام باعث تغییر شرایط به نفع واشنگتن می شود.

 

در این گزارش آمده است راهبرد فشار حداکثری آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس نتیجه ای جز تنش های فزاینده نداشته و تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران غیرواقعی و نادرست بوده است.

 

گزارش می افزاید این همه فشار و تحریم بر ایران، هرگز کارساز نبوده است راهبرد فشار حداکثری آمریکا جز تنش های فزاینده در خلیج فارس و منطقه خاورمیانه اثر دیگری نداشته است.

 

گزارش می افزاید آمریکا هنوز هم طناب تحریم ها را محکم در اختیار دارد این کشور فکر می کند که با این فشارها و تحریم ها ایران را وادار می کند تا شرایط آمریکا را بپذیرد اما این خیالی واهی و تلاشی غیرواقع بینانه است.

 

خبرگزاری چین این راهبردها را بسیار نادرست توصیف کرده و آورده است به همین دلایل بود که خاورمیانه و خلیج فارس سال ۲۰۱۹ میلادی را که بزودی به پایان می رسد، به عنوان سالی بسیار بحرانی و پر تنش سپری کردند.

 

شینهوا تصریح کرد این مناطق بارها در سال ۲۰۱۹ میلادی به جنگ و درگیری نزدیک شدند این در شرایطی است که واشنگتن هنوز هم بر اجرای راهبرد فشار حداکثری خود اصرار می ورزد.

 

خبرگزاری رسمی چین اضافه کرد تقابلی که آمریکا تعمدا با ایران ایجاد کرده نه تنها امنیت انرژی جهان را در یک سال گذشته به خطر انداخته بلکه تهدیدی برای ثبات منطقه ای بوده است.

 

به گزارش ایرنا: این رسانه دولت چین از سیاست های آمریکا در قبال دیگر کشورهای منطقه از جمله در قبال فلسطین و قطع کمک های بشردوستانه سازمان ملل بشدت انتقاد کرده و آن را از اقدامات غیراخلاقی آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی دانسته است.

 

شینهوا در پایان تحلیل خود آورده است: تا زمانی که آمریکا به سلطه جویی و مداخله گرایی خود خاتمه ندهد، خاورمیانه روی صلح و آرامش و ثبات نخواهد دید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید