شیائومی دو گوشی گیمینگ بلک شارک 4 و 4 پرو را معرفی کرد

    کد خبر :795867

شرکت شیائومی پس از مدتها انتظار دو هندست گیمینگ نسل جدید خود را به نام بلک شارک 4 و 4 پرو رونمایی کرد. اسمارتفون‌هایی که طراحی هیجان انگیزی داشته و مشخصات کلیدی برجسته هم برای این دو مدل تدارک دیده شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– در حالی که بلک شارک 4 پرو برای رقابت با محصولاتی همچون نوبیا رد مجیک 6 و ایسوس راگ فون 5 تدارک دیده شده،‌ تمرکز شیائومی در بلک شارک 4 بر روی کاهش قیمت بوده تا به این وسیله بتواند طیف گسترده‌تری از کاربران را به خرید سری گوشی‌های گیمینگ خود ترغیب کند. در واقع، تا به اینجای کار می‌توان گفت مدل استاندارد بلک شارک 4 مقرون به صرفه‌ترین گوشی گمینگ عرضه شده در چین است، اما باید منتظر ماند و دید در بازارهای جهانی چه قیمتی برای آن تعیین خواهد شد.

هر دو گوشی بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو در جلوی بدنه خود به یک صفحه نمایش های 6.67 اینچی امولد با وضوح تصویری +FHD مجهز شده‌اند. نرخ تازه‌سازی این نمایشگر 144 هرتز و سرعت پاسخ‌دهی لمسی آن 720 هرتز است و این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا بهترین و روان‌ترین تجربه ممکن را در حین اجرای بازی‌ها داشته باشید.

حاشیه اطراف صفحه نمایش در مقایسه با سایر گوشی‌های گیمینگ بازار بسیار کم است اما در عوض یک حفره در قسمت فوقانی به چشم می‌خورد که محلی برای تعبیه دوربین سلفی است. معمولاً تولید کنندگان گوشی‌های گیمینگ تمایل ندارند با اضافه کردن حفره یا بریدگی، نمایشگر گوشی را از حالت یکپارچه و کامل خود خارج کنند اما شیائومی از این روند تبعیت نکرده و باید دید بازخورد کاربران به موضوع چگونه خواهد بود.

پنل پشتی هم در مقایسه با رقبا از زرق و برق و تزئینات کمتری برخوردار است و ظاهراً تنها در مدل پرو شاهد نورپردازی LED خواهیم بود. اسکنر اثر انگشت در کناره بدنه تعبیه شده و هر دو گوشی از دکمه‌های ماشه‌ای فیزیکی  برخوردار هستند که در هنگام انجام بازی از بدنه خارج شده و در دسترس قرار می‌گیرند.

شیائومی هیچ حرفی از ضد آب بودن بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو نزده اما می‌دانیم که هر دو گوشی از جک 3.5 میلی متری هدفون و اتصال NFC برخوردار هستند.

بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو هر دو به دوربین پشتی سه‌گانه مجهز شده‌اند که دو تا از سنسورهای آن‌ها، یعنی سنسورهای کمکی 8 و 5 مگاپیکسلی، کاملاً یکسان هستند. البته مشخص نشده که این سنسورها با چه لنزی همراه شده‌اند و چه کارکرد ویژه‌ای دارند. اما به هر حال، در مدل استاندارد بلک شارک 4 یک دوربین 48 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی در نظر گرفته شده و مدل پرو هم به یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز گردیده است. متأسفانه هیچ اطلاعاتی از مشخصات دوربین سلفی ارائه نشده است.

به علاوه،‌ هر دو گوشی از یک باتری کاملاً هم اندازه با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت بهره می‌برند که قابلیت شارژ با حداکثر سرعت 120 وات را دارد.

بلک شارک 4 پرو برای پردازش اطلاعات از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند اما همان‌طور که گفتیم تمرکز اصلی در مدل استاندارد بلک شارک 4 بر کاهش قیمت بوده و از همین رو شاهد به‌کارگیری پردازنده اسنپدراگون 870 در این مدل هستیم. با اینکه اسنپدراگون 870 پردازنده خوب و قدرتمندی است اما این اولین بار است که می‌بینیم یک گوشی گیمینگ به تراشه پرچمدار سال مجهز نشده است.

میزان حافظه رم گوشی‌های سری بلک شارک 4 متغیر بوده و از 6 گیگابایت در مدل استاندارد تا 16 گیگابایت در مدل پرو را شامل می‌شود. در مورد فضای ذخیره‌سازی هم وضعیت به همین منوال است و چندین گزینه مختلف پیش روی خریداران قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌های مشترک اکثر گوشی‌های گیمینگ، حالتی ویژه برای انجام بازی‌ها بدون مزاحمت است که در این حالت، نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌ها همگی بی‌صدا شده و کمترین اخلال را در روند بازی‌ها ایجاد می‌کنند. شیائومی هم یک حالت ویژه برای این منظور دارد که شارک اسپیس (Shark Space) نام گرفته است. همچنین برای اینکه هنگام انجام بازی‌های آنلاین، مشکل قطع اتصال به حداقل برسد،‌ شیائومی چندین آنتن مختلف را برای گوشی‌های بلک شارک طراحی کرده تا دست کاربر مانعی برای دریافت سیگنال‌ها نباشد. شایان ذکر است که هر دو مدل از بلک شارک 4 از شبکه‌های نسل پنجم یا 5G پشتیبانی می‌کنند.

گوشی‌های سری بلک شارک 4 از 23 مارس (3 فروردین) در کشور چین در دسترس قرار گرفته‌اند اما هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه جهانی این محصولات اعلام نشده است. البته معمولاً سیاست شیائومی در قبال گوشی‌های گیمینگ بلک شارک به این نحو بوده که چند ماه بعد از عرضه نسخه چینی، نسخه گلوبال یا جهانی را روانه بازار کند.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید