شیائومی جزئیات اولیه سیستم خنک کننده می 11 اولترا را منتشر کرد

  • آرشیو
  • شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۶:۰۷
    کد خبر :796388

شیائومی جزئیات سیستم خنک‌کننده‌ی می 11 اولترا را که از آن به‌عنوان «فناوری خنک‌کننده‌ی تمام‌فازی» یاد می‌کند، منتشر کرده است. ظاهرا این سیستم عملکرد مشابه سیستم محفظه‌ی بخار دارد.

شیائومی می ۱۱ اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) طی چند وقت اخیر در رسانه‌ها هیاهوی زیادی به پا کرده و این اتفاق اصلا تعجب‌برانگیز نیست. شیائومی همواره تلاش می‌کند روی گوشی‌های پرچمدارش به ‌شکلی ویژه مانور بدهد و بر اساس تیزرهای رسمی، می 11 اولترا مجموعه‌ای از قابلیت‌های نوآورانه دارد.

به‌ گزارش زومیت، انتظار می‌رود می 11 اولترا همچون می 10 اولترا (که هیچ‌گاه در بازارهای جهانی عرضه نشد) عملکرد سطح بالایی داشته باشد و به ‌نظر می‌رسد بخشی از این عملکرد سطح بالا به سیستم خنک‌کننده‌ی گوشی ارتباط دارد.

هم‌بنیان‌گذار شیائومی پستی در ویبو منتشر کرد تا اطلاعاتی اولیه از سیستم خنک‌کننده‌ی می 11 اولترا ارائه بدهد. متأسفانه این پست به زبان چینی منتشر شده است و ترجمه‌ی ماشینی آن به کلماتی تقریبا نامفهوم منتهی می‌شود؛ اما تلاش شده است حداکثر اطلاعات از این جملات استخراج شود. به ‌نظر می‌رسد هم‌بنیان‌گذار شیائومی از جمله‌ی «فناوری خنک‌کننده‌ی تمام‌فازی» استفاده کرده است و ظاهرا عبارت تمام‌فازی به سه فاز (حالت) ماده یعنی جامد، مایع و گاز اشاره می‌کند.

گفته شده است سیستم خنک‌کننده‌ی شیائومی می 11 اولترا می‌تواند رسانندگی گرمایی را ۱۰۰ درصد بهبود بدهد؛ البته مشخص نیست این بهبود ۱۰۰ درصدی در مقایسه ‌با چه سیستمی محاسبه شده است. شیائومی می‌گوید این سیستم برای دستیابی به بهبود ۱۰۰ درصدی از قطعه‌ای با عنوان «صفحه‌ی خیس محفظه‌ی خلأ» استفاده می‌کند. ظاهرا این سیستم در می 10 اولترا نیز استفاده شده است.

با وجودِ داشتن نامی جالب، سیستم شیائومی عملکردی مثل محفظه‌های بخار استاندارد دارد؛ با این توضیح که مایع گرم و تبدیل به گاز داغ می‌شود و سپس به درون محفظه‌ی دیگری وارد می‌شود تا در آنجا سرد و مجددا تبدیل به مایع شود. این فرایند در سیستم خنک‌کننده بارها تکرار می‌شود.

در فرآیندی که شرح دادیم، ماده‌ در حالت جامد به‌ چشم نمی‌خورد. شاید خودِ صفحه‌های گرمایی به‌عنوان آیتم جامد مورد نظر هستند. خوشبختانه برای فهمیدن این موضوع مجبور نیستیم زیاد صبر کنیم، چون می 11 اولترا به‌ همراه چند محصول دیگر در روز ۲۹ مارس ۲۰۲۱ (۹ فروردین ۱۴۰۰) معرفی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید