شیائومی با عبور از اپل، دومین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند شد

  • آرشیو
  • جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۰۷
    کد خبر :828174
شیائومی با عبور از اپل، دومین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند شد

شرکت تحقیقاتی Canalys شیائومی را به عنوان دومین شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند جهان از نظر میزان عرضه‌ی محصول معرفی کرد.

شیائومی در حال حاضر دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند براساس میزان فروش جهانی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ است. به گفته شرکت تحقیقاتی Canalys، شیائومی ۱۷ درصد از سهم بازار جهانی را دراختیار دارد؛ سامسونگ و اپل نیز به‌ترتیب با سهم‌های ۱۹ و ۱۴ درصدی، در جایگاه‌های اول و سوم بازار موبایل هستند.

هر کدام از دو شرکت اوپو و ویوو با داشتن سهم ۱۰ درصدی، جایگاه‌های چهارم و نجم را به خود اختصاص داده‌اند. هر پنج شرکت عرضه‌ی سالیانه خود را افزایش داده‌اند، اما شیائومی به چنان موفقیتی دست پیدا کرده که آن را از باقی رقبای خود متمایز می‌کند؛ چینی‌ها میزان عرضه‌شان را ۸۳ درصد افزایش داده‌اند؛ درحالی‌که سامسونگ ۱۵ درصد و اپل تنها یک درصد پیشرفت داشته‌اند.

بن استنتون، با اشاره به افزایش فروش در مناطقی از جمله اروپای غربی، آفریقا و آمریکای لاتین، می‌گوید:

به گزارش زومیت، شیائومی به سرعت در حال گسترش تجارت خارج از کشور خود است. این شرکت هنوز هم تا حد زیادی به سمت بازار انبوه تمایل دارد، اما در مقایسه با سامسونگ و اپل، میانگین قیمت فروش آن به ترتیب حدود ۴۰ و ۷۵ درصد ارزان‌تر است؛ بنابراین در سال جاری یکی از اولویت‌های اصلی برای شیائومی رشد فروش دستگاه‌های قدرتمندی مانند می ۱۱ اولترا خواهد بود.

عرضه‌ی جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی گذشته ۱۲ درصد رشد داشت. تاکنون بیشتر درصد رشد میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در دستان هواوی قرار داشت که در سال ۲۰۱۹ حتی از اپل نیز پیشی گرفت؛ اما اکنون به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا و ممنوعیت‌های تجاری اساساً از بازار جهانی خارج شده است. تحریم‌های اعمال‌شده علیه هواوی، بیش‌از هر شرکت دیگری برای شیائومی سودمند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید