شیائومی از تلویزیون جدید Mi TV P1 خود رونمایی کرد

    کد خبر :807744

شیائومی را می‌توان یکی از برندهای موفق صنعت فناوری دانست که هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را در قالب گوشی، تلویزیون و برخی دیگر معرفی می‌کند. حال نوبت به معرفی تلویزیون جدید Mi TV P1 رسید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–شیائومی احتمالاً اولین برندی نیست که در هنگام خرید تلویزیون سراغش را می‌گیرید. با این‌حال این شرکت چینی که در دنیای گوشی‌های هوشمند طوفان به پا کرده، حالا قصد دارد سلطنت خود را گسترش دهد. سری Mi TV P1 این شرکت در کنار پرچم‌داران گوشی‌های هوشمند شیائومی به‌تازگی در ایتالیا عرضه شده است.

تلویزیون جدید شیائومی در چهار اندازه ۳۲، ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچی عرضه می‌شوند. هر چهار مدل با پنل‌های LCD با نور پس‌زمینه LED عرضه خواهند شد و خبری از OLED یا QLED در آن‌ها نیست. نسخه ۳۲ اینچی با وضوح ۱۳۶۰ در ۷۶۸ پیکسل ارزان‌ترین مدل محسوب می‌شود. با این‌حال هر سه مدل دیگر از وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل موسوم به 4K استفاده می‌کنند. متأسفانه شیائومی تنها مشخصات نسخه‌های ۴۳ و ۵۵ اینچی را در وب‌سایت ایتالیایی خود درج کرده است. با این‌حال طبق گزارش وبلاگ ایتالیایی Italy24News مشخصات همه مدل‌ها به جز نسخه ۳۲ اینچی مشابه یکدیگر است.

همه مدل‌های گفته شده با نرخ ۵۰ هرتزی و زاویه دید ۱۷۸ درجه عرضه می‌شوند. هر چهار مدل به Android TV 10 با پشتیبانی از کروم‌کست، پلی استور و دستیار صوتی گوگل مجهز هستند. به این ترتیب می‌توان گفت با تلویزیون‌های هوشمند مواجهیم.

سه نسخه بزرگ‌تر از پردازنده مدیاتک MT6911 استفاده می‌کنند. این پردازنده ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی Mali-G582 MP2 دارد. به این ترتیب در کنار ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی می‌توانید انتظار اجرای اپ‌های مالتی‌مدیا با سرعت مناسب را داشته باشید. پنل‌های 4K گفته شده از ۱.۰۷ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کنند و استانداردهای دالبی ویژن، +HDR10، MEMC و HLC را دارا هستند. این نمایشگرها ۸۸ درصد از بازه NTSC و ۹۴ درصد از بازه رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهند.

از نظر صوتی Mi TV P1 4K دو اسپیکر ۱۰ واتی با پشتیبانی از صدای دالبی و DTS-HD دارد. اتصال بی‌سیم وای‌فای و بلوتوث 5.0 هم در آن حضور دارند. از نظر ورودی یک درگاه HDMI 2.0، یک دیگراه HDMI 2.1، یک درگاه HDMI CEC، دو درگاه USB 2.0، ورودی AV، اترنت، اپتیکال، جک ۳.۵ میلی‌متری، پورت آنتن و اسلات CI هم در این تلویزیون وجود دارد.از سایر مشخصات می‌توان به ریموت کنترل جدید با دکمه‌های اختصاصی نت‌فلیکس، دستیار گوگل و آمازون پرایم اشاره کرد.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید