شکنجه شدید ولیعهد سابق عربستان در بازداشتگاه

    کد خبر :823552
شکنجه شدید ولیعهد سابق عربستان در بازداشتگاه

شبکه آمریکایی «ان. بی. سی» گزارش داد که بن نایف در بازداشتگاه به شدت مورد شکنجه جسمی قرار گرفت؛ به طوری که بدون کمک قادر به راه رفتن نیست.

اين شبکه تلويزيوني آمريکا به نقل از دو منبع مطلع سعودي افزود: از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست شده تا برای کمک به محمد بن نایف مداخله کند.

منابع آگاه سعودي درباره وضعیت جسمانی بن نایف می‌گویند که وزن او به دلیل شکنجه‌ها بیش از ۲۳ کیلوگرم کاهش پیدا کرد و به تنهای قادر به راه رفتن نیست.

ولیعهد سابق سعودی در یک مجتمع دولتی در نزدیکی کاخ الیمامه در ریاض بازداشت است. محمد بن نایف در سال ۲۰۱۷ با پسرعمویش شاهزاده محمد بن سلمان، ولی عهد کنونی عربستان جایگزین شد و از زمان بازداشتش در مارس سال گذشته در انظار عمومی مشاهده نشده است.

بنا به گزارش برخی روزنامه‌ها و نزدیکان محمد بن نایف، وی به مدت شش ماه در حبس انفرادی بود که در این مدت تحت شکنجه قرار گرفته است و از ناحیه پا آسیب دیده است.

چندی پیش روزنامه «ساندی تایمز» در گزارشی مدعي شد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای آزادی «محمد بن نایف» ولیعهد سعودی تحت فشار قرار دارد.

در همين حال دو هفته پيش نيز خبر‌هایی در فضای مجازی و بویژه در حساب کاربری حقوقدانان وفعالان سعودی درباره بازداشت ارتشبد «عبدالعزیز الهویرینی» رئیس دستگاه امنیتی عربستان سعودی ومدیر کل بازجویی عمومی منتشر شد. الهویرینی از نزدیکان محمد بن نایف شاهزاده سابق سعودی است که اکنون در بازداشت به سر می‌برد. الهویرینی ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ با سمت وزیر و حفظ مدیر کل بازجویی عمومی به عنوان رئیس دستگاه امنیتی عربستان سعودی انتخاب شد.

منبع: صداوسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید