شکایت روسیه از فیفا و یوفا به دادگاه عالی ورزش

  • ورزشی
  • جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ۹:۰۱
    کد خبر :892629
شکایت روسیه از فیفا و یوفا به دادگاه عالی ورزش

اتحادیه فوتبال روسیه اعلام کرده است که از دو نهاد عالی فوتبال به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کند.

اتحادیه فوتبال روسیه اعلام کرده است که نسبت به تحریم های اعمال شده توسط فیفا و یوفا که به طور نامحدود تیم ملی روسیه را از مسابقات بین المللی حذف کرده و همچنین باشگاه های روسی را از شرکت در مسابقات اروپایی محروم کرده است، شکایت خواهد کرد.

اقدامات فیفا و یوفا پس از آن اجرا شد که چندین کشور از جمله لهستان اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی با یک تیم روسی بازی نخواهند داد حتی اگر آنها تحت یک پرچم بی طرف رقابت کنند.

با این حال، اتحادیه فوتبال روسیه اعلام کرد که پرونده را به دادگاه داوری ورزش (CAS) در سوئیس می برد و خواستار بازگرداندن تیم های روسی به مسابقات بین المللی و باشگاهی است و استدلال می کند که این کار حقوق بازیکنان را نقض می کند. این سازمان همچنین درخواست پرداخت خسارت مالی را دارد و استدلال می کند که این تصمیم در پی فشار رقبای ورزشی روسیه گرفته شده است.

اتحادیه فوتبال روسیه معتقد است که فیفا و یوفا هنگام تصمیم گیری در مورد حذف تیم های روسی مبنای قانونی نداشته اند. علاوه بر این، تصمیم برای کنار گذاشتن تیم ملی مردان از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تحت فشار رقبای مستقیم در مرحله پلی آف گرفته شد که این امر ناقض اصل ورزش و قوانین بازی جوانمردانه بود.

به گزارش ایسنا، یوفا همچنین تیم ملی بلاروس و تیم های باشگاهی آن را محروم کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید