شکایت برخی رسانه ها از شهرداری تهران به دلیل تمرد از قانون تاسیس دفاتر مطبوعات

    کد خبر :681624

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از شکایات شفاهی و کتبی برخی رسانه ها از شهرداری های مناطق تهران به دلیل تمرد از قانون تاسیس دفاتر مطبوعات به این کمیسیون و ارجاع این شکایات به کمیسون اصل نود خبر داد.

سید هادی بهادری نماینده ارومیه با بیان این که برخی شهرداری های مناطق تهران ماده 3 قانون تاسیس دفاتر مطبوعات مصوب 27 خرداد 1380 که تصریح می کند فعالیت مطبوعات در دفاتر مسکونی بلامانع است، را به بهانه های مختلف اجرا نمی کنند گفت: بر اساس قانون مزبور که هیچ تغییری در مجلس نداشته، شهرداری تهران موظف است برای همه نشریات، پایگاه های خبری و مجلات در محل های مسکونی مجوز فعالیت بلامانع صادر کند، اما برخی شهرداری های مناطق و از جمله منطقه 6 تهران که تراکم دفاتر رسانه ها در آنجا زیاد است، تفسیرهای نادرستی از این قانون داشته و عنوان کرده اند که فقط به رسانه هایی مجوز فعالیت بلامانع می دهند که در ملک ویلایی حضور داشته باشند و نه آپارتمان.

وی تاکید کرد: این تفسیر غلط است و مجلس با آن برخورد می کند. موسسات فرهنگی، رسانه ها و مطبوعات، مراکزی هستند که محل تجارت محسوب نمی شوند و شهرداری نباید نسبت به این مراکز نگاه کسب درآمد داشته باشد و یا مانع از فعالیت آن ها شود.

 

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که مطبوعات باید با توجه به قیمت ملک و اجاره بتوانند فعال شوند و ادامه حیات بدهند، در غیر این صورت توان فعالیت نخواهند داشت و از عهده هزینه ها بر نمی آیند، تاکید کرد: در خانه ملت برای فعالیت آزادنه مطبوعات از سال ها پیش قانون نوشته شده و شهرداری حق تفسیر قانون را ندارد بلکه مجری درست قانون باید باشد.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر چند نامه و شکایت شفاهی در این خصوص به ما گزارش شده و اگر بیش از این در مورد تخلف مزبور شهرداری ها به مجلس گزارش شود، کمیسیون اصل نود ، سازمان بازرسی و شورای شهر وارد عمل می شوند.

بهادری اضافه کرد: در حمایت از مطبوعات و رسانه ها حتی تاکید ما این است که شهرداری با توجه به موضوع فرهنگی بودن این موضوع، حتی باید مکان های رایگان در اختیار آن ها قرار دهد، به طور مثال فرهنگسرا ها و سایر اماکن فرهنگی وابسته به شهرداری در اختیار نشریات و سایت های اینترنتی قرار بگیرد، چرا که شهرداری در سازمان فرهنگی خود دارای امکانات خوبی است.

وی از رسانه هایی که در خصوص فعالیت در دفاتر مسکونی دارای مشکل هستند خواست این کمیسیون را در جریان قرار دهند تا خانه ملت در جهت صیانت از حقوق مطبوعات بتواند گام بردارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید