جدیدترین اخبار
9 آبان 1399 ساعت 14:03 اقتصادی کد خبر :757584

شورولت بلیزر کلاسیک با پیشرانه برقی معرفی شد

یک دستگاه بلیزر K5 مدل ۱۹۷۷ با موتور الکتریکی شورولت بولت تولید شده است. این پروژه نشان می‌دهد، شاسی‌بلندهای پرمصرف و قدیمی می‌توانند با هزینه منطقی، بازسازی و برقی شوند.

شورولت از پیشگامان تولید شاسی‌بلندهای لوکس پهن پیکر در امریکا است. بلیزر، یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های کلاسیک مرتبط با این کلاس خودروها محسوب می‌شود که در ابتدای تولید، با بدنه دو در و ارتفاع بالا، شهرت جهانی یافت. نسل اول بلیزر K5، سال ۱۹۶۹ معرفی شد و تا سال ۱۹۹۴ با نسل سوم روی خط تولید باقی ماند. مهم‌ترین دلیل توقف عرضه بلیزر در اواسط دهه ۹۰ میلادی، مصرف سوخت بالا و کاهش علاقه عمومی به خودروهای پهن پیکر بود.

به گزارش زومیت، نسل دوم بلیزر که بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۱، نزدیک به دو دهه تولید می‌شد، بیش از دیگر انواع بلیزر مورد توجه قرار گرفت. ارتفاع سقف این خودرو در حالت استاندارد، ۱/۹۷ متر است و دو متر عرض بدنه فراهم می‌کند. طول بدنه ۴/۷ متر برای بلیزر نسل دوم، فضای ایده‌آل صندوق و سرنشینان ارائه می‌دهد. این خودرو در زمان تولید، هفت نوع پیشرانه داشت که کم‌مصرف‌ترین آن‌ها، ۶ سیلندر خطی ۴/۱ لیتری با قدرت ۱۰۵ تا ۱۳۰ اسب‌بخار و پرمصرف‌ترین نمونه، ۶/۶ لیتری V8 با قدرت ۲۱۰ اسب‌بخار بود.

شیوع ویروس کرونا، منجر به تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو امریکا شده است. به همین دلیل، امسال فستیوال خودروهای تقویت شده و سفارشی لس‌وگاس (SEMA) نیز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. نخستین نمونه از مدل‌های خاص سما ۲۰۲۰، نسخه برقی‌سازی شده از بلیزر K5 کلاسیک است. بلیزر مدرن با پیشرانه برقی، سال ۲۰۲۱ توسط شورولت تولید خواهد شد و البته ابهت مدل کلاسیک دهه ۷۰ میلادی را نخواهد اشت.

بلیزر K5 انتخاب‌شده برای این پروژه، قبلا مجهز به موتور ۶/۵۵ لیتری هشت سیلندر با قدرت ۱۷۵ اسب‌بخار و جعبه‌دنده دستی سه سرعته بوده است. حالا، پیشرانه ۲۰۰ اسب‌بخار و ۳۶۱ نیوتن‌متر شورولت بولت، به‌جای‌ تجهیزات قبلی وجود دارد و باتری ۶۰ کیلووات ساعت ۴۰۰ ولت در کف صندوق عقب دیده می‌شود. همچنین، جعبه‌دنده ۴ سرعته خودکار و ترمزهای بادی (پنوماتیک بدون روغن ترمز) روی بلیزر نصب شده‌اند.

دپارتمان eCrate در شرکت شورولت، محصولات متنوع و عمدتا کلاسیک این خودروساز را با پیشرانه‌های برقی و تجهیزات مدرن فنی، بازسازی می‌کند. مهندسان eCrate، پیش‌تر یک دستگاه کامارو ۲۰۱۸ را با نام eCOPO، برقی‌سازی کرده بودند تا قدرت ۷۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر داشته باشد. همچنین وانت شورولت C-10 مدل ۱۹۶۲ هم با موتور برقی ۴۵۰ اسب‌بخار، سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • جدیدترین پیکاپ بازار ایران با نام T8 چه مشخصاتی دارد؟
  • پرویز پورحسینی در جوار مزار همسرش در خاک آرمید
  • یارانه معیشتی فردا (دوشنبه) واریز می شود
  • نامگذاری خیابان صنایع تهران به نام شهید فخری‌زاده
  • بازگشت بوی نامطبوع به تهران/ شهرداری پیگیری نمی کند؟
  • وداع با پیکر شهید فخری‌زاده در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)/ عکس
  • روزنامه کیهان: وقت آن رسیده که به بندر حیفا حمله کنیم/ این حمله باید با تلفات سنگین انسانی همراه باشد
  • ریزش یک تا 20میلیونی قیمت خودروهای داخلی در بازار
  • سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام یکشنبه 9 آذر 99
  • آیا عمر اوپک به سر رسیده است؟
  • کاهش نرخ ارز، چه کالاهایی را ارزان می‌کند؟
  • اظهارات یک مقام صهیونیست در مورد ترور دانشمند ایرانی
  • شاخص بورس بار دیگر به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی صعود کرد
  • توزیع گوشت مرغ با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار تهران
  • ریزش معدن طلا در زیمبابوه ۴۰ کارگر را گرفتار کرد
  • اسرائیل؛ در تیررس انتقام سخت و عواقب ترور دانشمند ایرانی
  • آخرین قیمت ها در بازار موبایل
  • نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند
  • سامانه جامع تجارت ایران راه اندازی شد/ فیلم
  • توضیحات وزارت بهداشت درباره تولید ۴ فرآورده با منشاء گیاهی مرتبط با کرونا
  • ادارات مالیاتی در مناطق قرمز یک هفته تعطیل شدند
  • سخنگوی سازمان انرژی اتمی: عوامل ترور فخری‌زاده و حادثه نطنز یکی است
  • رئیس سابق اداره امنیت حفاظت قوه قضاییه دستگیر شد
  • طرح جدید برای سهمیه بندی بنزین
  • اسرائیل به حالت آماده‌باش درآمد
  • بیانیه‌ اتحادیه اروپا در واکنش به ترور شهید فخری زاده
  • کیهان: معاون رييس جمهور نفوذى است و بايد محاكمه شود
  • دیپلمات ایرانی به ۲۰ سال زندان محکوم شد
  • ربیعی: متجاوز تنبه خواهد شد؛ اما نه در زمین بازی که او تعریف می کند
  • فروش فوق العاده پنج محصول ایران خودرو از فردا