شهردار تهران: برای عزاداری تمام شهر در اختیار هیئت‌ها است

    کد خبر :834119
شهردار تهران: برای عزاداری تمام شهر در اختیار هیئت‌ها است

شهردار تهران گفت: تمامی فضاهای باز شهر تهران به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط کرونا دراختیار هیئت‌ها برای برگزاری مراسم امام حسین (ع) قرار می‌گیرد.

پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بازدید از نوزدهمین رویداد فرهنگی عطر سیب و مراسم اهتزاز پرچم عزای ابا عبدالله الحسین(ع) – شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰- گفت: هر سال با طلیعه ماه محرم و حتی پیش از آن از در روز عرفه، صدای کاروانی به گوش می رسد که از مکه به سمت کربلا حرکت می کند و کلام و خاطراتش منزل به منزل ثبت شده و سینه به سینه به یادگار به ما رسیده و فرمایشات و مرام و راه ترسیم شده ایشان برای همه مسلمانان نقشه راه خواهد بود.

وی با اشاره به این جمله امام حسین که اگر کسی دین نداشته باشد و به معاد هم اعتقادی نداشته باشد می تواند آزادگی را سرلوحه کار خود قرار دهد، افزود: آزادگی می تواند منجر به عاقبت به خیری شود. همانطور که در انقلاب اسلامی نیز افرادی بودند که سابقه چندان مثبتی در گذشته شان نداشتند اما با آزادگی و آزاد مردی در مسیر درست قرار گرفتند و در مسیر درست قرار گرفتند.

حناچی ادامه داد: با توجه به لزوم برگزاری عزاداری هیئت ها در شرایط کرونایی در فضاهای باز، همه فضاهای باز شهر را در اختیار عزاداران امام حسین (ع) قرار دادایم و امیدواریم که همه این اقدامات مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، در نوزدهمین رویداد فرهنگی عطر سیب که در میدان امام حسین (ع) برگزار شد، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران؛ پیروز حناچی، شهردار تهران؛ پرویز سروری، سید جعفر تشکری هاشمی، حجت الاسلام سید محمد آقا میری، مهدی اقراریان و سوده نجفی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و اقبال شاکری، نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام میثم امرودی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهردار تهران و علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ حضور داشتند.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید