شهرداد روحانی: برای ساختن ایرانی آبادتر باید در انتخابات شرکت کنیم

    کد خبر :17270

رهبر ارکستر سمفونیک تهران به مردم توصیه کرد برای ایرانی بهتر، آبادتر، آزادتر و سربلندتر در انتخابات پیش رو شرکت کنند.شهرداد روحانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارزیابی فضای فرهنگی و هنری در دولت یازدهم افزود: در سه سال گذشته فعالیت مداومی نداشته ام و سالی یک بار به ایران می آمدم و کارهایم را انجام می دادم و اکنون تقریبا یک سال است که مسوولیت ارکستر سمفونیک تهران را به عهده دارم، تغییرات بسیار اساسی را مشاهده می کنم و آن هم به این صورت است که این مراودات فرهنگی که انجام می شود قبلا به این شکل نبود و اکنون مستمر شده و آنها تمایل بیشتری برای ارتباط با ما دارند که این نشان دهنده وقوع یک اتفاق مثبت در موسیقی اصیل ایرانی است.
وی ادامه داد: وقتی از ارکستر سمفونیک تهران به عنوان نماینده فرهنگی برای شرکت در ارکستر ایتالیایی دعوت می شود، نباید گوشه گیری اختیار کنیم بلکه باید به دنیا نشان دهیم در زمینه های مختلف در چه سطحی قرار داریم تا شناخت دنیا از ما بیشتر باشد زیرا ایران نقاط مثبت بسیاری دارد که می تواند به دنیا نشان دهد.
روحانی افزود: شاید این گونه به نظر برسد که دارم غرض ورزی می کنم اما به هیچوجه اینگونه نیست و به خاطر شغلی که دارم به همه جای دنیا سفر می کنم از جمله آسیای شرق، کشور تایلند، ارکستر سمفونیک بانکوک حتی اروپا و اتریش و اسلوکی، متوجه شدم ما ایرانی ها جزو افراد با هوش بوده و ضریب هوشی بالایی داریم اما پشتکار لازم را نداریم در صورتی که در آسیای شرقی و چین شاید استعداد ما ایرانی ها را نداشته باشند اما نظم و انضباط در کارهایشان حرف اول را می زند اگر ما این پیشتکار و نظم را با هم همراه کنیم پدیده ای خواهد شد، البته امکاناتی که مثلا کشور ژاپن برای موزیسین ها دارد ما در ایران نداریم همچنین در زمینه ارکستر سمفونیک در کره جنوبی یکی از سازهای آنها از 50 هزار دلار به بالا قیمت دارد این در حالی است که سازهای ما یک دهم آن قیمت دارد که این مسایل در بازده و صدا دهی کار بی تاثیر نیست از این رو به نظر من به هر میزان به نکات مثبت تکیه و فکر کنیم زود تر به هدف می رسیم.
رهبر ارکستر سمفونیک تهران همچنین در مورد تاثیرات برجام رد امور فرهنگی وهنری گفت: نگاه غربی ها به ایران بعد از برجام تغییر کرده و به نظر می رسد این تغییر مثبت است اما باید به برجام فرصت داد و نمی توان انتظار داشت که به یک باره تغییرات محسوس مشاهده شود.
وی افزود: به جرات می گویم که برجام تاثیر مثتبی گذاشته است اما هنوز به اهداف ترسیم شده نرسیده ایم و قدم ها باقی است و در آن مسیر به پیش می رود.
روحانی ادامه داد: در دولت قبل به عنوان رهبر اکستر میهمان سالی یک بار به دعوت بنیاد رودکی و ارکستر سمفونیک تهران به ایران می آمدم اما این فعالیت دائمی نبود اما اکنون هنگامی که با همکاران غیرایرانی در اروپا صحبت می کنم نظر مثبت و شناخت بهتری نسبت به اتفاقات اخیری که بعد از برجام در ایران افتاده، پیدا کرده اند.
رهبر ارکستر سمفونیک تهران افزود: تخصص سیاسی ندارم اما به عنوان شهروندی که در رشته موسیقی فعالیت می کنم و جاهای مختلف را بیشتر دیده ام، به نظرم نباید برجام را تمام شده دید، باید کمک کرد این حرکت هر چه سریع تر به جلو برود.
روحانی همچنین در مورد انتخابات پیش روز گفت: معتقدم حتما باید در انتخابات شرکت کرد و به خاطر اینکه باید روش جامعه و سیستم را مردم تعیین کنند، هر کسی به انتخاب خود و به شیوه ای که به آن معتقد است می تواند در انتخابات شرکت کند اما در چهارچوب قانون و امیدواریم که همه شرکت کنند زیرا تنها چیزی که همه ما دنبال آن هستیم ایرانی بهتر، آبادتر، آزادتر و سربلندتر است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، سیدمصطفی هاشمی طبا، سیدابراهیم رئیسی و سیدمصطفی میرسلیم نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید