«شنا» بدون استخر چگونه پیشرفت کند؟

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ۹:۳۵
    کد خبر :585662

عضو کمیته فنی فدراسیون شنا با انتقاد از شرایطی که برای این رشته بوجود آمده است گفت: مسئولان نباید به «شنا» به عنوان یک ورزش تفریحی نگاه کنند. با داشتن پنج استخر نمی‌توان سهمیه المپیک گرفت.

واگذاری استخرها به بخش خصوصی مشکلاتی برای هیات‌های استانی در راه استعدادیابی و کار قهرمانی به وجود آورده است و همین موضوع شنا ایران را در زمینه قهرمان پروری با مشکل جدی مواجه کرده است. با تصویب ماده ۸۸، اماکن ورزشی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و همین امر فضای ناسالم رقابتی برای هیات‌های استانی به وجود آورده است.

* به چشم تفریح به شنا نگاه می‌کنند
عضو کمیته فنی شنا در گفتگو بامهر درباره مشکل استخرها و واگذاری به بخش خصوصی گفت: اگر فدراسیون با همکاری وزارت ورزش بتواند ساعتی از روز استخرها را در اختیار هیات‌ها قرار دهند تا در بعد استعدادیابی و قهرمان پروری فعالیت کنند اتفاق خوبی برای شنا رخ خواهد داد. اجاره دادن استخرها به بخش خصوصی هزینه این ورزش را بالا برده است و این کمکی به بعد قهرمانی نمی‌کند. بیشتر به چشم یک تفریح به شنا نگاه می‌شود.

* ابزار کار شنا استخر است بدون ابزار نمی‌شود
فرشاد کرمی تاکید کرد: قرار بود ساعتی از روز استخرها را در اختیار هیات‌های استانی قرار دهند که متاسفانه عملی نشد. اگر فدراسیون موفق شود این بند را در اجاره استخرها به بخش خصوصی بگنجاند بسیار به روند پیشرفت شنا کمک خواهد کرد. ابزار کار شنا استخر است بدون این ابزار چگونه پیشرفت کنیم.

* با ۵ استخر نمی‌توان در المپیک و قهرمانی جهان موفق شد
وی افزود: وزارت ورزش باید این را به صورت قانون مصوب کند تا مسیر توسعه شنا و رشته های توپی فراهم شود. خواهشم این است به شنا که از ورزش های پایه و مفید برای فرزندانمان است توجه بیش‌تری شود تا جامعه‌ای سالم از نظر روانی و ذهنی داشته باشیم. مسئولان امکانات بیشتری برای شنا قرار دهند، با ۵ استخر نمی‌توانیم به راحتی برای کسب المپیک و مسابقات جهانی و آسیایی موفق شویم. نتیجه گرفتن مستلزم این است تعداد استخرها را برای تمرین افزایش دهیم.

* شنا آب تنی نیست
کرمی ادامه داد: باید شنا را از نظر فرهنگی به عنوان یک ورزش دانست نه آب‌تنی. مسئولان توجه کنند و تمام همت خود را روی این موضوع بگذارند تا فرزندانمان و خانواده‌ها بیش‌ترین استفاده را استخر ببرند.

* نتایج بدی در قهرمانی جهان کسب نشد
عضو کمیته فنی شنا درباره نتایج ملی پوشان در رقابت‌های قهرمانی جهان نیز گفت: در مجموع نتایج بدی کسب نشد چرا که هر دو شناگر(بنیامین قره حسنلو و علیرضا یاوری) سن کمی دارند و نخستین حضور در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می کردند. شنا کردن کنار بزرگان این رشته بار روحی و روانی زیادی بر شناگران داشت. نتایج در ۱۰۰ متر و ۵۰ متر خوب بود. بنیامین نزدیک رکورد خودش شنا کرد. یاوری در ۲۰۰ متر کرال سینه نتوانست شناخودش را داشته باشد و بالاتر از رکوردش شنا کرد که با توجه به سن پایین این شناگر استرس بی تاثیر نبود.

وی تاکید کرد: نمی توان از شناگران در هر مسابقه‌ای انتظار ثبت رکورد داشت . بضاعت کم است و نمی توان از ملی پوشان انتظار زیادی داشت چراکه اعزام های کمی برای مسابقات کسب سهمیه دارند.

* پتانسل و استعداد داریم اما حمایت می‌خواهیم
کرمی درباره شانس کسب سهمیه شناگران ایران گفت: واقعیت این است پتانسیل برای کسب سهمیه وجود دارد، هیچ کس نمی‌تواند بگوید استعداد و پتانسیل نداریم اما برای رسیدن به کسب سهمیه شرط و شروطی نیاز است. شناگران باید در یک پروسه خوب تمرینی، اردوها و مسابقات قرار گیرند. اگر نتوانیم این شرایط را فراهم کنیم شانس کسب سهمیه کم می‌شود. نه تنها ایران حتی پیشرفته ترین کشورها اگر شرایط را برای شناگران فراهم نکنند طبیعتا نتیجه نخواهند گرفت. در حال حاضر چند شناگر خوب در ایران وجود دارد که در صورت حمایت ورودی مسابقات را به دست خواهند آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید