شریعتمداری: سهم بالای بخش خصوصی در اقتصاد کشور

    کد خبر :78009

 

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم بخش خصوصی در نشاط آفرینی، اکنون بیش از دولت است.

محمد شریعتمداری در جمع فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سهم بخش خصوصی در نشاط آفرینی در اقتصاد، این روزها بیش از دولت است؛ بنابراین باید به خوبی وارد میدان شوند؛ پس بهترین برنامه برای ارایه به بخش خصوصی، پیشینه کاری ام با اتاق بازرگانی ایران است.

به گزارش  بازتاب  به نقل از مهر، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت افزود: کار دولت باید تسهیل شرایط برای بخش خصوصی باشد و کارها را به این بخش بسپارد، این هدف مقدسی است و البته اذعان دارم که در این راه موفق نبوده ام؛ بنابراین برخی از وزرا کم کاری کرده اند، پس نمی توان نمره قابل قبولی برای واگذاری تصدی ها از دولت به بخش خصوص بدهیم.

وی با اشاره به حضور خصولتی ها در اقتصاد ایران تصریح کرد: مهمترین هدف من در حضور اتاق بازرگانی ایران، بیعت مجدد با مجموعه تشکل های بخش غیردولتی ایران بود و در آن جهت گام برمی دارم، هر چقدر همراهی بیشتر باشد، در این عرصه موفق تر خواهم بود و اگر بخش خصوصی کمتر کمک کند، کارنامه من ضعیف تر خواهد بود، پس به تمنای کمک از بخش خصوصی به اتاق ایران آمده ام تا مشکلات را بردارم.

به گفته شریعتمداری، بضاعت فکری و توانمندی دولت از نفت و معادن در مالکیتش، تاب برداشتن این سنگ بزرگ را ندارد و باید در این زمینه به هم دیگر کمک کرد؛ پس اگر جایگاه خود را به خوبی بشناسیم، حتما می توانیم موفق باشیم؛ در حالیکه هیچ کشوری که موفق شده، چیزی از ایران بالاتر نداشته است؛ اما نظم و برنامه مهمترین نیاز رسیدن به این تحولات بوده است که تامین شده است.

وی اظهار داشت: نظارت و پیگیری برای تحقق اهداف بسیار مهم است که متاسفانه ایرانی ها در این زمینه موفق نبوده اند. البته نعمت زاده نیز پیر صنعت است و در این حوزه استخوان خورد کرده است. ایشان همواره همراه دولت خواهند داشت و مسئولیت های سنگینی را در دولت دوازدهم به دوش خواهند کشید.

شریعتمداری با بیان اینکه نعمت زاده مسائل صنعت پتروشیمی را به خوبی منعکس می کرد، گفت: به نفع ایشان بود که برای محصولات مختلف پتروشیمی که اکثرا انحصاری بود، حواله بکشند؛ اما تلاش داشت که سهمیه بندی را بردارند و حواله از میان برداشته شده و آزاد به دست مردم برسد.

وی اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که نیاز داریم برنامه است، استراتژی توسعه صنعتی ایران در گذشته به عنوان یک پیش نیاز برای رسیدن به هدف، ابراز شده است و در دولت خاتمی نیز، در زمان وزارت جهانگیری، استراتژی توسعه صنعتی ایران یک بار نوشته شده و در دوره اخیر وزارت صنعت، نیز این استراتژی نوشته شده است؛ بنابراین امیدواریم که بتوانیم برنامه عمل را تقدیم به وزیر بعدی داشته باشیم.

شریعتمداری گفت: اسناد بالادستی فراوانی داریم؛ به نحوی که از مقررات خفه شده ایم، درحالیکه هنوز جوهر امضای رئیس مجلس نگذشته، اصلاحیه در کمیسیون های مجلس در حال طرح است؛ نمونه آن هم قانون مالیات های مستقیم تا اصلاحیه قانون مالیاتی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید