شرکت HMD از اسمارت‌فون ارزان‌قیمت نوکیا C3 رونمایی کرد

    کد خبر :736061

شرکت HMD Global اسمارت‌فون جدید نوکیا C3 را برای بازار چین معرفی کرد. این شرکت در ماه مارس سال جاری میلادی هندست نوکیا C2 را معرفی کرده و سه ماه قبل از آن، یعنی در دسامبر 2019 نیز نوکیا C1 به عنوان یک تلفن هوشمند پایین‌رده به بازار عرضه شده بود. اکنون پنج ماه از معرفی مدل C2 می‌گذرد و HMD اسمارت‌فون نوکیا C3 را در چین پرده‌برداری کرده است. این تلفن هم‌اکنون در لیست فروشگاه چینی Jingdong قرار گرفته و کاربران می‌توانند آن را پیش‌خرید کنند.

نوکیا C3 آخر هفته گذشته در پایگاه داده بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده بود. در این لیست اسم رمز GamoraPlus مشاهده شده بود که نام اصلی تراشه Unisoc است. به عبارتی دیگر، این هندست پایین‌رده از یک پردازنده Unisoc هشت هسته‌ای با فرکانس 1.20 گیگاهرتز استفاده می‌کند. این پردازنده در کنار یک حافظه رم با ظرفیت 3 گیگابایت و حافظه ذخیره‌ساز داخلی با ظرفیت 32 گیگابایت قرار گرفته است. البته، مقدار حافظه ذخیره‌ساز تلفن می‌تواند از طریق کارت حافظه microSD ارقا پیدا کند.

تلفن جدید فنلاندی‌ها دارای یک صفحه‌نمایش 5.99 اینچی LCD است که رزولوشن آن اچ‌دی پلاس (1440 در 720 پیکسل) بوده و هیچ شکاف یا حفره‌ای در آن وجود ندارد. در عوض، همان حاشیه‌های قدیمی در بالا و پایین پنل دیده می‌شوند. در حاشیه بالا یک دوربین سلفی و بلندگو تعبیه شده است. در حاشیه پایینی تلفن نیز لوگوی نوکیا مشاهده می‌شود که هیچ نکته خاصی درباره آن وجود ندارد.

در قسمت پشتی تلفن یک قاب پلاستیکی با قابلیت جدا شدن از بدنه قرار دارد. در این بخش یک دوربین اصلی با کیفیت 8 مگاپیکسل درون یک ماژول تعبیه شده است که فلاش LED نیز در همان ماژول حضور دارد. در زیر ماژول دوربین یک سنسور اثرانگشت به منظور بازکردن قفل گوشی جاسازی شده است.

نوکیا C3 به سیستم‌عامل اندروید 10 مجهز شده است. در پایین دستگاه از همان پورت microUSB قدیمی برای شارژ باتری و انتقال اطلاعات مورد استفاده می‌شود. از سایر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به باتری قابل جدا شدن، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، وای‌فای، بلوتوث، رادیو FM، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و OTG اشاره کرد.

به گزارش آی تی سان،قیمت این تلفن 669 یوآن چین (معادل 95 دلار) است. نوکیا C3 در رنگ‌های آبی (Nordic Blue) و طلایی (Sand Gold) به بازار چین عرضه می‌شود. هنوز هیچ صحبت رسمی درباره فروش این تلفن در سایر نقاط جهان به میان نیامده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید