شرکت بیون تک: واکسن‌ها در سال ۲۰۲۲ باید با انواع جدید ویروس منطبق شوند

    کد خبر :850402
شرکت بیون تک: واکسن‌ها در سال ۲۰۲۲ باید با انواع جدید ویروس منطبق شوند

رئیس شرکت واکسن سازی “بیون تک” با تاکید بر اینکه کرونا همچنان باقی خواهند ماند و خود را با شرایط جدید سازگار می‌کند اظهار داشت که واکسن‌ها احتمالا در سال ۲۰۲۲ به منطبق سازی با انواع جدید ویروس نیاز پیدا خواهند کرد.

کرونا در اروپا همچنان جولان داده و با وجود تسریع کمپین واکسیناسیون و آغاز مرحله سوم آن در برخی کشورها همچنان بحرانی حل نشده در این منطقه باقی مانده است.

افزایش مبتلایان جدید به کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای 3088 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده که 66 نفر بیشتر از حدود یک هفته پیش است . به این ترتیب شمار مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 64.7 افزایش پیدا کرد. در عرض 24 ساعت 7 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیاری جان خود را از دست دادند.

بیون تک: واکسن ها درسال 2022به انطباق با انوع ویروس های جدید نیاز درند

“اوگور شاهین”، رئیس شرکت واکسن سازی بیون تک هم اعلام کرده که واکسن های کرونا احتمالا نیاز باشد در سال 2022 با انواع جدید این ویروس منطبق شوند. وی در عین حال اعلام کرد که این امر در سال جاری میلادی ضرورتی ندارد و واکسن ها علیه انواع تا به حال جهش یافته ویروس حتی اگر مسری تر باشند عمل می کنند. وی افزود: اما اواسط سال آینده شرایط باید مجددا مورد بازبینی قرار گیرد.

شاهین در ادامه گفت: در حال حاضر به نظر می رسد واکسن تقویت کننده می تواند با انواع اصلی این ویروس مبارزه کند. با این حال این ویروس با گذر زمان جهش های بیشتری ایجاد می کند. به گفته شاهین احتمالا انواعی از ویروس می توانند پدیدار شوند که از ایمنی ایجاد شده از طریق واکسن فرار کنند به گونه ای که نیاز به نسخه جدید و سفارشی از واکسن باشد.

وی افزود: این ویروس همچنان باقی خواهد ماند و خود را با شرایط سازگار خواهد کرد.

آلمان کمپین واکسیناسیون در پرتغال را تمجید کرد

“کارل لایترباخ”، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاوره دولت آلمان پرتغال را به دلیل موقعیت فوق العاده در واکسیناسیون افراد بالای 12 سال تمجید کرده و روز یکشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که 98 درصد این گروه سنی در این کشور واکسینه شده اند.

وی تاکید کرد که آلمان هم می تواند از کمپین واکسیناسیون تقریبا از نظر نظامی سازمان یافته این کشور درس بگیرد.

اعتراضات فرانسوی ها علیه قواعد کرونایی

رسانه های خبری اعلام کردند، هزاران نفر از مردم فرانسه طی روزهای شنبه و یکشنبه در شهرهای مختلف این کشور علیه اجباری شدن گواهی واکسن کرونا تظاهرات اعتراض آمیز برپا کردند.

وزارت کشور فرانسه تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات علیه طرح دولت برای اجباری شدن گواهی واکسن کرونا را حدود 48 هزار نفر اعلام کرده است. بیش از 5 هزار نفر روز شنبه در شهر پاریس پایتخت فرانسه تظاهرات کردند. این دوازدهمین شنبه متوالی است که تظاهرات علیه اجباری شدن واکسن کرونا در سراسر فرانسه برگزار شده است.

بسته به شرایط کرونایی استفاده از ماسک هم در مدارس ابتدایی فرانسه کاهش می یابد.

ابراز نگرانی شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان از قواعد محدود کننده چین

“کارستن اسپور”، رئیس شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در حاشیه نشست سالانه انجمن بین المللی در بوستون گفت: لوفت هانزا با نگرانی به سیاست های چین می نگرد. کاهش کند محدودیت ها از طرف جمهوری خلق چین باعث کند شدن روند بهبود خطوط هوایی می شود.

چین برای مهار کرونا ارتباطات هوایی خود با دیگر کشورها را به شدت محدود کرده است. مسافران ورودی به چین باید آزمایش های پزشکی دقیق و قوانین قرنطینه ای را انجام دهند. در صورت زیاد بودن مسافران بیمار از یک منطقه ورودی مسیرهای پروازی از آنجا موقتا متوقف خواهد شد.

اسپور اعلام کرد که به این ترتیب نه تنها بهبود اوضاع شرکت لوفت هانزا از بحران اقتصادی کرونا طولانی می شود، بلکه بهبود مناسبات اقتصادی بین چین و آلمان هم تحت تاثیر قرار می گیرد.

اعضای واکسینه نشده گارد واتیکان از شغل خود محروم می شوند

3 نفر از اعضای گارد سوئیسی واتیکان که با وجود دستور مقامات نخواستند در برابر ویروس کرونا واکسینه شود به سوئیس بازگردانده شدند. سه نگهبان دیگر واتیکان هم در حال حاضر به دلیل اجتناب از واکسیناسیون از کار خود معلق شده اند.

پاپ فرانسیس که خود هم در برابر کرونا واکسینه شده است چندین بار اعلام کرده که واکسیناسیون در همه گیری اقدامی نوع دوستانه و مهم است. واتیکان در ماه سپتامبر دستور داد که تنها افراد واکسینه شده و کسانی که تست منفی کرونا ارائه می دهند به این منطقه وارد شوند.

35 درصد کودکان آلمانی کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان در این کشور 64.7 درصد مردم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. بر اساس داده های وزارت بهداشت فدرال روز دوشنبه حداقل 68.2 درصد همه ساکنان این کشور هم حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در بین کودکان و نوجوانان 12 تا 17 ساله هم 42.1 درصد حداقل یک بار و 35 درصد هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. در بین بزرگسالان در این کشور هم 78.9 درصد حداقل اولین دوز واکسن را دریافت کرده و 75.2 درصد هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی حدود 798 هزار نفر هم واکسن دوز سوم را در آلمان دریافت کرده اند. تزریق این واکسن در آلمان در حال حاضر به افراد مسن و گرو های خطر که حداقل 6 ماه از تزریق دوز دوم واکسن آن ها گذشته باشد توصیه می شود.

بهبود نسبی صنعت توریسم در اسپانیا با کاهش محدودیت ها

کاهش محدودیت های کرونایی در اسپانیا بخش های مهم توریسم و گردشگری در این کشور را تقویت کرده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار اسپانیا تعداد گردشگران خارجی در ماه آگوست در این کشور بیش از دو برابر شده و به 5.19 میلیون نفر در یک سال رسیده است. با وجود پیشرفت های مثبت اما اعداد و ارقام به حدود نیمی از سطح قبل از بحران کرونا در سال 2019 رسیده است.

در هشت ماهه ابتدایی سال جاری میلادی تعداد توریست های خارجی به حدود 15 میلیون و تنها 26 درصد سال 2019 رسید.

اساس اطلاعات اداره آمار اسپانیا تنها در ماه آگوست 1.3 میلیون فرانسوی به اسپانیا سفر کردند و با حجم یک چهارم مسافران اکثریت کل مهمانان و توریست های ورودی به هتل ها در این کشور را تشکیل می دادند. بعد از آن انگلیسی ها با 715 هزار و آلمانی ها با 678 هزار نفر قرار گرفتند. گردشگران خارجی در مجموع حدود 5.9 میلیارد یورو در اسپانیا هزینه کردند و این رقم بیشتر از 2.46 میلیارد یورو در آگوست 2020 و به صورت قابل توجهی کم تر از 1.7 میلیارد یورو در آگوست سال 2019 است. توریسم در سال در 2019 حدود 12 درصد تولید ناخالص ملی در این کشور را تشکیل داد که البته در سال 2020 این حجم بسیار کم تر شد. شمار مهمانان خارجی با بیش از 80 درصد کاهش به 19 میلیون نفر رسید که از سال 1969 رقم بی سابقه ای بوده است.

جدیدترین آمار کرونا در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 3,744نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 9 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 30,439نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 43 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 2,968نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 33 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به‌ حال در فرانسه 7,027,059نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 116,798نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 7,900,680نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 136,953نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به‌ حال 4,682,034نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 131,031نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به‌ حال 4,961,128 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 86,463 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

به گزارش تسنیم، در آلمان هم تا به‌ حال 4,260,494نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 94,296نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید