شروط فعالیت تالارها در شهرهای زرد و آبی / طول برگزاری مراسم، حداکثر ۳ ساعت

    کد خبر :781373

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ضمن تشریح پروتکل‌های مربوط به بازگشایی تالارهای پذیرایی، گفت: تالارهای پذیرایی با تعداد محدود نفرات، مجاز به فعالیت هستند؛ بطوری که در مناطق آبی حداکثر تعداد مجاز پذیرش مهمان ۷۵ نفر و در شهرهای زرد ۵۵ نفر در هر سالن است.

مهندس محسن فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالارهای پذیرایی، گفت: به توافق رسیدیم که تالارها با ظرفیت درصدی فعالیت نکنند؛ زیرا امکان کنترل کد ملی برای تالارها وجود ندارد. از طرفی ممکن است فردی دعوت شود و با همراه اضافه به سالن برود و… پس عملا امکان کنترل کد ملی برای تالارها فراهم نیست و بنابراین احتمال حضور فرد بیمار در تالار پذیرایی وجود دارد.

فرهادی تاکید کرد: تالارهای پذیرایی نمی‌توانند صندلی ثابت برای کسی درنظر بگیرند و امکان جابجایی صندلی و افراد وجود دارد. بنابراین تالارهای پذیرایی با تعداد نفرات مجاز به فعالیت هستند؛ یعنی در منطقه آبی حداکثر تعداد مجاز پذیرش مهمان ۷۵ نفر و در شهرهای زرد ۵۵ نفر در هر سالن است.

وی تاکید کرد: همچنین طول مراسم نهایتا ظرف مدت ۳ ساعت باید به اتمام برسد. در تالارهایی که فضای باز دارند ( باغ تالار) این تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده می‌تواند دو برابر شود.‌

وی با اشاره به اینکه داشتن تهویه شرط اساسی بازگشایی تالارها است، اظهار کرد: سالن‌هایی که تهویه مناسب ندارند مجاز به فعالیت نخواهند بود. در ضمن اتحادیه تالارهای پذیرایی موظف شدند کتبا لیست تالارهایی که مجاز به فعالیت هستند را به دانشگاه علوم پزشکی محدوده مربوطه تحویل دهند و بازرسان ما در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی موظف هستند به تالارها رفته و تطبیق تالار با شرایط رعایت پروتکل‌ها را چک کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، تصریح کرد: شاغلین تالارهای پذیرایی بویژه کسانی که مشغول پذیرایی هستند باید دستکش و ماسک داشته باشند. همچنین انجام هفتگی رپید تست‌ها برای شاغلین تالارها نیز ضروری است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ما برخی تالارها پیش از اعلام پروتکل‌ها به شکل شتابزده و بر اساس درصد ظرفیت، بازگشایی کردند که این موضوع به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و تنها ظرفیت تعداد نفرات مورد تایید ما است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید