شورای رقابت اعلام کرد

شرایط ثبت‌نام خودرو برای متقاضیان

  • خودرو
  • شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۵:۲۲
    کد خبر :715314

هر کد ملی یک خودرو می‌تواند ثبت کند و سن متقاضیان باید بالای ۱۸ سال باشد و فاصله زمانی از آخرین خرید (۳۶ ماهه)، دارا بودن گواهینامه رانندگی، سند در رهن یکساله (صرفا فروش فوری) و عدم امکان صلح در قرارداد‌های فروش از دیگر شرایط ثبت نام است.

از دیگر محدودیت‌ها و شرایط ثبت نام به غیر فعال نمودن گارانتی خودرو پس از سه ماه از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه، تعلق شماره حساب بانکی به شخص (بانک مرکزی همکاری لازم را با خودروسازان معمول می‌دارد) و صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی براساس سامانه امتا (مرکز تجارت الکترونیک مکلف به راه اندازی این سامانه می‌باشد) می‌توان اشاره داشت.

بنا بر پیشنهاد و تاکید شورای رقابت و سازمان بازرسی کل کشور مقرر شد ۶۰ درصد تولید برای ایفای تعهدات و ۴۰ درصد برای فروش فوق العاده و سایر روش‌های فروش توسط کمیته خودرو تعیین شود و مقرر گردید دستگاه‌های نظارتی (سازمان اطلاعات سپاه انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی با همکاری قوه قضاییه) نسبت به مسدود نمودن سایت‌های اعلام قیمت خودرو در فضای مجازی و سایر پیام رسان‌های اینترنتی اقدام نمایند.

همچنین موضوع اخذ مالیات از اختلاف قیمت کارخانه تا بازار به عنوان یکی از موضوعات کنترل کننده تقاضا در بازار در دست بررسی است که بعنوان تذکر در قرارداد خودرو سازان درج شود که در صورت تصویب نهایی قابل اعمال خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید