در مراسم رونمایی از سامانه آنلاین توزیع داروپخش عنوان شد؛

شبکه ای پر ابهام در حوزه کالاهای سلامت محور

    کد خبر :593518

مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صمت، به تشریح چالش های حوزه کالاهای سلامت محور در کشور پرداخت و گفت: متاسفانه ما با شبکه ای پر ابهام در حوزه کالاهای سلامت محور مواجه هستیم.

مهدی صادقی نیارکی، روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سامانه فروش آنلاین داروپخش، اظهار داشت: ما با چالش های راهبردی در دو حوزه کالاهای اساسی و کالاهای سلامت محور مواجه هستیم، به طوری که شبکه ای پر ابهام در حوزه کالاهای سلامت محور در بخش تجهیزات پزشکی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به قیمت های گوناگون تجهیزات پزشکی برای مصرف کننده، افزود: بحث اصالت کالا خیلی مهم تر از قیمت است که باید به آن توجه داشته باشیم.

صادقی نیارکی با عنوان این مطلب که در حوزه کالاهای سلامت محور با چهار چالش اصلی مواجه هستیم، ادامه داد: تقلبات و غیر اصیل بودن کالاهای آرایشی و بهداشتی، موضوعی است که باید به آن توجه کرد و سامانه و شبکه ای برای مصرف کننده این محصولات تدارک دید.

وی به مکمل های ورزشی اشاره کرد و افزود: باید برای توزیع این قبیل محصولات، شرکت های پخش تخصصی راه اندازی شود.

در ادامه پویا فرهت مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین، با عنوان این مطلب که ۷۰ درصد تولید مواد اولیه دارویی و بیش از ۳۰ درصد داروی کشور توسط تیپیکو تامین می شود، گفت: ۳۵ درصد توزیع دارویی کشور نیز توسط شرکت های پخش تامین صورت می گیرد.

وی با اشاره به چالش های توزیع کارپول دندانپزشکی در کشور، افزود: تولید این محصول در سال گذشته نسبت به سال های قبل از آن بیشتر بوده، اما توزیع آن درست نبوده است.

فرهت، هدف از راه اندازی سامانه فروش آنلاین داروپخش را، دسترسی مستقیم مصرف کننده کارپول عنوان کرد و گفت: برای اینکه از چند قیمتی بودن کارپول و همچنین سایر مواد و تجهیزات دندانپزشکی جلوگیری کنیم، سامانه فروش آنلاین راه اندازی شده است که امکان دسترسی بی واسطه مصرف کننده به این محصولات و تجهیزات دندانپزشکی، فراهم شود.

محمدرضا مرادی مدیرعامل شرکت داروپخش، با بیان این مطلب که برای راه اندازی سامانه فروش آنلاین از تجربیات کشورهای دیگر بهره برده ایم، گفت: ما به هیچ وجه به دنبال انحصار در توزیع کارپول نیستیم، بلکه می خواهیم شرایط دسترسی مستقیم مصرف کننده به این محصولات فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید