شاه سعودی مقررات کرونایی را سخت تر کرد

    کد خبر :705679

 شاه سعودی، طی حکمی مقررات منع آمد و شد در عربستان را تا اطلاع‌ثانوی تمدید کرد.

در پی آمار روزافزون ابتلا به ویروس جدید کرونا در عربستان سعودی، ملک سلمان، (امروز یکشنبه – ۱۲ آوریل)، با تمدید مقررات منع آمد و شد در این کشور تا اطلاع ثانونی موافقت کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، نوشت: یک مقام مسئول در وزارت کشور تصریح کرد که ملک سلمان با تمدید مقررات منع آمد و شد موافقت کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی بر تداوم تلاش‌ها و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه ویژه در برخی شهرها و استان‌ها و محله‌های مسکونی و ممانعت از آمد و شد در مناطق ۱۳‌گانه این کشور تاکید کرد.

روز شنبه، عربستان سعودی از ثبت ابتلای ۳۸۲ نفر دیگر به کرونا خبر داد و اعلام کرد که در حال بررسی پلاسمادرمانی برای مهار کرونا در میان مبتلایان است.

ملک سلمان، حکم وضع مقررات منع آمد و شد را از ۲۳ مارس به مدت ۲۱ روز در عربستان امضا کرده بود که از ساعت ۱۹ عصر تا ۶ صبح هر روز ادامه داشت.

فارس نوشت:پیشتر سخنگوی وزارت بهداشت سعودی نیز با اشاره به اینکه تنها ۵۰ درصد از مردم عربستان، به قرنطینه خانگی پایبندند، هشدار داده بود: اگر مردم طی چند ماه آینده به مقررات وضع شده پایبند نباشند، صدها هزار نفر در معرض ابتلا به این ویروس قرار خواهند گرفت و نظام درمان و بهداشت کشور از هم پاشیده خواهد شد… این توهم نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید