شاسی بلند کامپکت و لوکس مرسدس بنز EQB معرفی شد

    کد خبر :803318
شاسی بلند کامپکت و لوکس مرسدس بنز EQB معرفی شد

EQB، جدیدترین محصول الکتریکی مرسدس بنز، مدل بدنه‌ای مکعبی و بزرگ‌تر از EQA دارد و قدرتش ۲۸۸ اسب‌بخار و شعاع حرکتی‌اش ۴۸۰ کیلومتر خواهد کرد.

مرسدس بنز یکی از برندهای خارجی محبوب در چین است؛ به‌همین‌دلیل، خودروساز اصیل آلمانی از نمایشگاه شانگهای اتوشو ۲۰۲۱ برای رونمایی جدیدترین محصولاتش استفاده می‌کند. مرسدس بنز EQB در ابتدا وارد بازار چین خواهد شد؛ اما سال ۲۰۲۲ برای بازار اروپا و آمریکا نیز تولید می‌شود. طول بدنه‌ی این خودرو ۴،۶۸۴ میلی‌متر است و می‌توان مدل سه‌ردیفه‌ی آن را نیز خرید.

به گزارش زومیت، مدل استاندارد دو‌ردیفه و برای حمل چهار سرنشین مناسب است. فضای صندوق این مدل ۴۹۵ لیتر است که پس از جمع‌شدن صندلی‌های عقب، به ۱۷۱۰ لیتر می‌رسد. فضای صندوق مدل سه‌ردیفه در دو حالت باز و بسته بودن صندلی‌های پشت راننده به‌ترتیب ۴۶۵ و ۱،۶۲۹ لیتر است.

پیشرانه‌های متنوعی برای EQB عرضه خواهد شد که نسخه‌های دیفرانسیل‌جلو و دو‌دیفرانسیل را شامل می‌شود. مدل ویژه‌ی این خودرو برای بازار چین مدل تک‌دیفرانسیل با قدرت ۲۶۹ اسب‌بخار و نسخه‌ی AMG دو‌دیفرانسیل با قدرت ۲۸۸ اسب‌بخار خواهد بود. مدل قوی‌تر با کد EQB ۳۵۰ ۴Matic شناخته می‌شود که براساس استاندارد NEDC شعاع حرکتی‌اش ۴۷۸ کیلومتر و مطابق آزمایش WLTP، شعاع حرکتی آن ۴۱۹ کیلومتر خواهد بود. جزئیات مربوط به دیگر نمونه‌های تولیدی EQB برای بازار آمریکا و اروپا در آینده اطلاع‌رسانی خواهند شد.

قیمت نهایی EQB هنوز مشخص نیست. در بازار جهانی، قیمت کراس‌اورهای کامپکت مرسدس بنز شامل GLA و GLB تقریبا مشابه است. با این اوصاف، می‌توان انتظار داشت قیمت EQB نیز درحدود EQA باشد و مدل استاندارد در ازای پرداخت ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار فروخته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید