شاسی بلند تویوتا Crown Kluger برای بازار چین معرفی شد

  • خودرو
  • شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۶:۱۹
    کد خبر :802547
شاسی بلند تویوتا Crown Kluger برای بازار چین معرفی شد

تویوتا قصد دارد نسخه‌ی شاسی‌بلند خودرو کرون را با نام محلی Crown Kluger و مبتنی بر شاسی‌بلند هایلندر، در چین عرضه کند. این خودرو احتمالا در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی خواهد شد.

میتسوبیشی اکلیپس و فورد موستانگ تنها نام‌های افسانه‌ای نیستند که در مدل شاسی‌بلند عرضه می‌شوند؛ زیرا مدل قدیمی تویوتا کرون (Toyota Crown) نیز به‌زودی به جمع چنین خودروهایی افزوده خواهد شد. به گزارش موتوروان، ما در ابتدا با شاسی‌بلند مبتنی بر کرون در نوامبر ۲۰۲۰ رو‌به‌رو شدیم که مجله‌ای ژاپنی گزارشی درباره این اقدام بحث‌برانگیز ارائه داد و اعلام کرد این خودرو بر اساس تویوتا هایلندر (Highlander) ساخته خواهد شد.

با گذشت زمان و رسیدن به آوریل ۲۰۲۱، تصاویر کاملاً آشکاری در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) از این خودرو منتشر شد. هر خودروی جدیدی که در جمهوری خلق چین فروخته می‌شود، باید مراحل همسان‌سازی MIIT را طی کند و هر زمان این اتفاق می‌افتد، تصاویر در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر می‌شود. شاسی‌بلند جدید که در زبان محلی چینی با نام Crown Kluger شناخته می‌شود، واقعاً شبیه تویوتا هایلندر است.

به گزارش زومیت، خودروی جدید به‌طور رسمی توسط نمایندگی تویوتا در چین معرفی نشده؛ اما ممکن است اواخر این ماه در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شود. گذشته از به اشتراک‌گذاری تصاویر Crown Kluger، وب‌سایت MIIT برخی مشخصات فنی این خودرو را منتشر کرده است. به‌عنوان مثال، می‌دانیم این شاسی‌بلند بزرگ ۵۰۱۵ میلی‌متر طول، ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۵۰ میلی‌‌متر ارتفاع دارد. این باعث می‌شود که ضمن هم‌عرض بودن، طویل‌تر و بلندتر از هایلندر مخصوص بازار ایالات متحده باشد. فاصله محوری با اندازه ۲۸۵۰ میلی‌متر، با نمونه آمریکای شمالی یکسان است.

نشان Crown در جلو خودرو تأیید می‌کند که این هایلندر معمولی نیست؛ حتی اگر ظاهر بیرونی آن تا حد زیادی الهام‌گرفته از هایلندر باشد. برخی از مشخصات این خودرو توسط MIIT مورد تجلیل قرار گرفته است؛ به‌عنوان مثال این خودرو از پیشرانه هیبریدی و وزن حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم بهره می‌برد. این شاسی‌بلند روی رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی سوار می‌شود و از پیشرانه هیبریدی ۲٫۵ لیتری با قدرت ۱۸۹ اسب‌ بخار استفاده می‌کند.

تولید نسخه‌ی شاسی‌بلند از تویوتا کرون کمی شوکه‌کننده به نظر می‌رسد؛ اما بیایید به خاطر داشته باشیم که وانت کرون (۱۹۷۱ تا ۱۹۶۲) و سایر مدل‌های فراتر از سدان سنتی از جمله کوپه و استیشن واگن هم وجود داشته‌اند. شاید با توجه به روند فعلی بازار، تولید شاسی‌بلند اجتناب‌ناپذیر باشد؛ البته کاملاً مطمئن هستیم که برخی این تصمیم را نامعقول می‌دانند.

رونمایی رسمی تویوتا کرون کلوگر احتمالاً به‌زودی انجام خواهد شد و اگر این اتفاق برای نمایشگاه خودرو شانگهای در نظر گرفته شود، شاسی‌بلند تویوتا کرون را در تاریخ ۱۹ آوریل، در اولین روز نمایشگاه خواهیم دید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید