شارپ اولین گوشی با دوربین یک اینچی را معرفی کرد

  • آرشیو
  • دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۹:۰۱
    کد خبر :810934

شارپ به عنوان شرکت تولیدکننده پنل صفحه نمایش شناخته شده که در سال‌های گذشته گوشی هوشمند هم به تولید رساند. حال نوبت به معرفی پرچمدار جدید رسیده که Aquos R6 نام گرفته است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–طبق گزارش‌ها، همکاری لایکا و هواوی رو به پایان است و این کمپانی آلمانی به سراغ شریک جدیدی می‌گردد که ظاهرا این شریک، شرکت شارپ است چرا که حالا شارپ Aquos R6 با دوربین لایکا و سنسور بسیار بزرگی معرفی شده است.

شارپ برای توسعه دوربین ۲۰ مگاپیکسلی ۱ اینچی این گوشی هوشمند با لایکا همکاری کرده تا یکی از بزرگترین سنسورها را به دنیای گوشی‌های هوشمند بیاورد. این همکاری مربوط به کل سیستم دوربین می‌شود که سنسور ۱۹ میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/1.9 و قابلیت‌های دیگر را دربر می‌گیرد.

این لنز با ۷ المان، برند «Summicron» لایکا را یدک می‌کشد که به معنای ثبت تصاویر با کمترین اعوجاج است. این دستگاه تنها همین یک دوربین را دارد، بنابراین بطور دیجیتالی روی سوژه‌ها زوم می‌کند و خبری از بزرگنمایی اپتیکال نیست.

معرفی این دستگاه در راستای گزارش‌هایی قرار می‌گیرد که از پایان همکاری لایکا و هواوی خبر می‌دهند، البته شاید بجای پایان چنین همکاری، این کمپانی آلمانی تصمیم گرفته با تولیدکنندگان دیگری هم همکاری کند که یکی از آن‌ها می‌تواند شیائومی باشد.

شارپ Aquos R6 به نمایشگر ۶.۶ اینچی HDR با رزولوشن ۲۷۳۰ در ۱۲۶۰ پیکسل مجهز شده که حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت دارد و طبق ادعای سازنده‌اش، بالاتر از هر گوشی هوشمند دیگری قرار می‌گیرد. این کمپانی برای دستیابی به چنین روشنایی، با استفاده از فناوری IGZO نمایشگر OLED خود را توسعه داده است.

شارپ برای اینکه مصرف انرژی را کاهش دهد، سیستمی را توسعه داده که می‌تواند رفرش ریت را هنگام نمایش تصاویر ثابت به ۱ هرتز کاهش دهد، البته حداکثر رفرش ریت آن برابر ۲۴۰ هرتز است.

این پرچمدار از سیستم سنسور اثر انگشت ۳D Sonic Max کوالکام بهره می‌برد که فضای بیشتری را برای احراز هویت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، برای افزایش امنیت می‌توان بطور همزمان از دو اثر انگشت استفاده کرد.

از سایر ویژگی‌های شارپ Aquos R6 می‌توان به چیپ اسنپدراگون ۸۸۸، ۱۲ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. هنوز اطلاعی از قیمت و زمان عرضه این محصول نداریم، اما احتمالا تنها در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید