شاخص بورس تهران 10 هزار واحد رشد کرد

    کد خبر :920618
شاخص بورس تهران 10 هزار واحد رشد کرد

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 10 هزار و 359 واحد به رقم یک میلیون و 514 هزار و 425 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با افزایش 3737 واحد به رقم 421 هزار و 92 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 983 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.9 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 373 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 589 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با نگاه وزنی ـ ارزشی 0.69 درصد رشد کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن 0.91 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 0.71 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.65 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.73 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، شستا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، پتروشیمی پردیس و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل فرابورس با رشد 87 واحد به رقم 20 هزار و 438 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 138 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 351 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 2.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 218 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 783 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، بهمن دیزل، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی قائد بصیر و هلدینگ گردشگری میراث فرهنگی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و برعکس نماد سنگ‌آهن گهرزمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

به گزارش فارس، روند معاملات ارز در بازار توافقی رو به کاهش بوده و ثباتی در این بازار ایجاد شده است که همین ثبات می‌تواند چشم‌انداز مثبتی پیش‌روی فعالان اقتصاد ترسیم کند و همچنین با توجه به فصل برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی و فرابورسی عمده این شرکت‌ها برای عملکرد سال مالی خود در 1400 سود شناسایی کرده و سود خود را از طریق سجام به سهامداران پرداخت می‌کنند که این مسأله هم به ماندگاری مردم در بازار سرمایه تا حدی کمک می‌کند.

در عین حال سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه همواره همراه ریسک و نوسان است و باید با مطالعه، مشاوره و تحلیل انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید