سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر فراخوان داد

    کد خبر :785533

دبیرخانه جشنواره جهانی فیلم فجر فراخوان سی و هشتمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر کرد و بر این اساس این دوره جشنواره به شیوه ترکیبی (فیزیکی – مجازی) از ۵ خرداد ۱۴۰۰ در تهران آغاز می‌شود.

سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از تاریخ ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

جشنواره جهانی در این دوره، شیوه برگزاری ترکیبی را برگزیده و تاکنون نمایش فیلم‌های جشنواره به شکل فیزیکی و برگزاری بازار فیلم به شکل مجازی را در برنامه های خود درنظر گرفته است.

در چارچوب مقررات منتشر شده، مدت ثبت‌نام فیلم‌های متقاضی شرکت در این رویداد سینمایی در درگاه اینترنتی جشنواره از ۲۷ بهمن تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ قید شده است.

به گزارش ایرنا، همچنین صاحبان آثار تا روز ۲۷ اسفندماه سال جاری مهلت دارند نسخه فیزیکی فیلم خود را به دفتر جشنواره تحویل دهند.

این رقابت سینمایی در بخش‌های اصلی و جانبی برگزار خواهد شد و فیلم‌هایی که مراحل تولید را در سال های ۲۱-۲۰۲۰ میلادی به پایان برده باشند، امکان حضور در بخش‌های رقابتی اصلی شامل سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) و جلوه‌گاه شرق (سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) را خواهند داشت.

متن کامل مقررات و شرایط شرکت در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در فایل پی دی اف اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، جشنواره فیلم فجر هرساله و همزمان با دیگر جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه میزبان علاقه‌مندان هنر سینماست. این جشنواره که از سال ۱۳۶۱ کار خود را آغاز کرد تا سال ۱۳۷۴ محل رقابت تولیدات سینمای ایران بود؛ اما از آن پس به صورت بین المللی برگزار می‌شود و در بخش بین الملل بر بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان به ویژه خاورمیانه، آسیای مرکزی، قفقاز و آناتولی و آثار ملهم از آموزه‌های راستین پیامبران الهی، پیام صلح و دوستی تمرکزی ویژه دارد.

بخش بین‌الملل جشنواره از دوره سی‌وسوم (سال ۹۳) از بخش ملی جدا شد و در اردیبهشت هر سال میزبان فیلمسازان مطرح جهانی است. اما سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اردیبهشت امسال تحت تاثیر همه‌گیری کرونا و با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشتی یک سال به تعویق افتاد. شرکت‌کنندگان جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش‌ رقابتی اصلی؛ سودای سیمرغ برای دریافت سیمرغ بلورین با هم رقابت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید