سیگنال مثبت دوم برای بورس

    کد خبر :740265

سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران، سقف حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق­‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌­ها و نیز واحدهای صندوق‌­های سرمایه‌گذاری را تغییر داد.

به این ترتیب، در جدیدترین مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، حد نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، ۱۵ درصد تعیین شد.

بر اساس این گزارش، سقف حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، در شهریور ماه سال ۹۵ معادل ۱۵ درصد بود که در آبان ماه ۹۷ این حد نصاب به ۲۵ درصد رسید.

در ابتدای سال ۹۹ و در فروردین ماه سال جاری، این حد نصاب ۱۰ درصد تعیین شد و در مردادماه سال جاری نیز طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار حد نصاب سرمایه‌گذاری در سهام این صندوق‌ها به ۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایران جیب،امروز و در جلسه‌ای که هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حمایت از بازار سرمایه، برگزار کرد، افزایش سقف سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۱۵ درصد افزایش یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید