سیلی به صورت ماموران پلیس؛ عادتی که هنوز از سر نمایندگان مجلس نیفتاده است

    کد خبر :779528

روز شنبه چهارم بهمن ماه 1399، انتشار کلیپی ویدئویی که مربوط به درگیری یک سرباز راهنمایی و رانندگی با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، در فضای مجازی حاشیه ساز شد. در این کلیپ سرباز وظیفه «حامد اکبری»، مدعی است که به دلیل ممانعت از ورود خودروی علی اصغر عنابستانی- نماینده مجلس به خط ویژه بی آر تی از وی سیلی خورده است.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست– در جریان حادثه ای که به آن اشاره شد، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که در آن فردی به نام حامد اکبری، خودش را مامور راهنمایی رانندگی معرفی کرد که در ایستگاه دروازه دولت، خیابان انقلاب تهران از ورود خودروی نماینده مردم سبزوار به خط ویژه به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی جلوگیری کرده است.

وی در این فیلم مدعی می شود که پس از ایستادگی در برابر قانون شکنی این نماینده و راننده اش، علی اصغر عنابستانی از خودرو پیاده شده و به صورت او سیلی زده است.

توضیحات این سرباز وظیفه در حالی مطرح شد که چند ساعت بعد این نماینده سیلی زدن را تکذیب کرده و گفته سرباز به او توهین کرده است.

 

حالا این موضوع باعث واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی شده است و شمار زیادی با استفاده از هشتگ “حامد اکبری” او را نماد ایستادگی درباره قانون‌شکنی و قهرمان خوانده‌اند و خواستار “استعفای” آقای عنابستانی و رسیدگی به “تخلف” او شده‌اند.

با توجه به اینکه در فیلم منتشر شده پیرامون این حادثه برخی از شهروندان حضور دارند که مدعی هستند شاهد سیلی خوردن سرباز وظیفه هستند و از سویی نیز این سرباز با اشاره به دروبینی که در منطقه نصب است، تلاش می کند ادعای خود را ثابت کند، به نظر می رسد این رخداد اتفاق افتاده است و نماینده مذکور به صورت او سیلی زده است.

نماینده ای که در گام اول با درخواست غیرقانونی و غیر منطقی خود مبنی بر ورود به خط ویژه بی آر تی مرتکب خطا شد و حالا نیز به جای پذیرش اشتباهات در پی تکذیب ماجرا بر آمده است.

در واقع به نظر می رسد آقای عنابستانی به واسطه حجم سنگین فشارهای رسانه ای و شبکه های مجازی که در پی این رخداد پیش آمده است، تنها راه فرار از مشکل پیش آمده را پاک کردن صورت مسئله می داند و این در حالی است که به احتمال بسیار زیاد دوربین های نصب شده درخیابان خیلی زود حقیقت ماجرا را شفاف خواهند کرد.

با این تفاسیر اگر حق را در این گزارش به سرباز وظیفه حامد اکبری بدهیم و سخنان وی را حقیقت رخ داده بدانیم، همچنین باید اشاره کنیم که این اولین باری نیست که یک مأمور پلیس از سوی نماینده مجلس سیلی می خورد.

توضیح اینکه پیش از این نیز و در مهرماه سال 1396 «حمدلله کریمی» نماینده مردم بیجار در ورودی فرودگاه مهرآباد دو بار به صورت مامور راهور سیلی زد؛ اتفاقی تلخ که فیلم مرتبط با آن در فضای مجازی منتشر شد، اما آنجا نیز این نماینده مجلس با تفسیر به رأی حادثه نه تنها از مأمور سیلی خورده عذرخواهی نکرد، بلکه مدعی شد که به دلیل توهین مأمور پلیس به همسرش، برای دفاع از ناموس با وی درگیر شده است!

 

توضیح و توجیهی که در ادامه سبب شد پیگیری مشخصی در این باره صورت نگیرد و در نهایت نیز برخورد قاطع و بازدارنده ای با نماینده بیجار صورت نپذیرفت تا سبب شود دوباره شاهد تکرار چنین موضوعی این بار توسط یک نماینده دیگر با موضوعی تقریباً مشابه باشیم.

البته این بار و بر خلاف مورد پیشین «محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیتی وعده داده است تا موضوع را از طریق کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری کند و در صورت صحت ماجرا با نماینده خاطی برخورد شود.

سیلی به صورت مامور

وعده ای که البته امید چندانی به اجرایی شدن آن نیست، چرا که سابق بر این و علاوه بر سیلی که نماینده مردم بیجار به صورت یک مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی زد، شهریور ماه سال 1395 نیز «نادر قاضی پور» – نماینده مردم ارومیه نیز خبرنگار روزنامه ایران را کتک زد، اما عملاً در مقام برخورد حقوقی و قضایی با رفتار دور از شأن نمایندگان خاطی اقدام قابل قبولی رخ نداده بود.

به هر صورت مستند به آنچه مورد اشاره قرار گرفت، می توان اینگونه نتیجه گرفت که زدن سیلی به صورت مأموران پلیس و در کل ضرب و شتم افرادی که یا می خواهند از نمایندگان سئوال بپرسند و یا آنها را از انجام یک اقدام غیرقانونی باز بدارند، تقریباً در حال تبدیل به یک عادت است و باید دید در آینده این رفتار تأسف بار برای چندمین بار تکرار خواهد شد یا مورد اخیر پایان آنها خواهد بود؟


4
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ناشناس گفت:

    وقتی با رای کمتر از ده درصد جامعه نماینده شوند و پایگاه مردمی نداشته باشند انتظار بیش از این نمی رود

  2. ولنتاین گفت:

    ممنون از اطلاع رسانیتون.

  3. ایرانی گفت:

    متاسفانه این نوع طرز تفکر از بالا به پائین در بین مدیران ما اپیدمی هست و من هم در سازمان خودمان بارها شاهد مصادیق مختلف بوده ام و هستم
    بسیاری از مدیران فکر می کنن بر گردن این مدم حق دارن

    دنا پلاس مشکی با شیشه دودی و آپارتمان بالا شهر و هزار امکانات دیگه باید هم شما رو جری کرده باشه
    اخه این چه فرهنگ کوفتیه تو مملکت ما هست؟؟؟؟؟!!!

  4. نرگس گفت:

    سرباز هم ناموس این مملکته هر کسی بهش دست درازی کنه باید دستش رو قطع کرد چه بازپرس باشه چه نماینده مجلس …
    نتیجه محاکمه اون بازپرس مغرور و خاطی چه شد ؟؟؟ باید به افکار عمومی پاسخگو باشید باید باید باید

دیدگاهتان را بنویسید