سیستم عامل چینی ویندوز را عقب می زند

    کد خبر :699169

چین با هدف کاهش وابستگی به نرم افزارهای آمریکایی و افزایش امنیت ملی و حفظ حریم شخصی مردم در برابر جاسوسی های سایبری کاخ سفید جایگزینی مناسب به جای ویندوز ابداع کرده است.

پیش از این سیستم عامل‌هایی برای جایگزینی به جای ویندوز در چین ابداع شده بودند که چندان مورد توجه عموم قرار نگرفته بودند. اما به تازگی یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس توانسته با استقبال عمومی نسبی مواجه شود.

این سیستم عامل UOS یا سیستم عامل یکپارچه نام دارد و اولین بار در ماه ژانویه در چین عرضه شد. این سیستم عامل که توسط شرکت یونیکام تک طراحی شده بر روی رایانه‌های مجهز به تراشه‌های ساخت چین در عرض ۳۰ ثانیه بالا آمده و اجرا می‌شود.

در حال حاضر سیستم عامل‌های ساخت چین تنها حدود یک درصد از این بازار را در داخل این کشور در اختیار دارند. اما انتظار می‌رود این رقم در آینده نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

شرکت طراح این سیستم عامل در حال مذاکره با برخی شرکت‌های سخت افزاری سازنده تراشه در چین مانند سان وی و لوونگ سان است تا سازگاری UOS با محصولات مذکور بیشتر شود. از سوی دیگر دولت چین در دسامبر گذشته تمامی مؤسسات دولتی و سازمان‌های عمومی را موظف به کنار گذاشتن نرم افزارها و سخت افزارهای خارجی ظرف سه سال آینده کرده و همین امر بازاری مناسب برای سیستم عامل‌های چینی به وجود خواهد آورد.

UOS بر مبنای سیستم عامل Deepin طراحی شده که موفق ترین توزیع لینوکس در چین محسوب می‌شود. رابط کاربری ساده و مناسب، شباهت بخش اطلاع رسانی و تنظیمات با اندروید و دکمه استارت مشابه با ویندوز باعث می‌شود کاربران برای درک نحوه استفاده از این سیستم عامل کار دشواری پیش رو نداشته باشند. یک اپ استور کامل هم برای بارگذاری انواع برنامه‌ها در محیط این سیستم عامل در نظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید