سید احسان اصنافی شهردار شیراز شد

    کد خبر :839334

پس از چهار روز بررسی برنامه کاندیداهای تصدی پست شهرداری شیراز، در نهایت بعد از ظهر امروز چهارشنبه سوم شهریورماه با انتخاب سید احسان اصنافی، پرونده انتخاب شهردار شیراز بسته و به وزارت کشور برای تایید نهایی ارسال شد.

به گزارش ایسنا، پس از پایش‌ها ۲۲ نفر برای تصدی شهرداری شیراز انتخاب شدند و با انصراف شش نفر، برنامه ۱۶ کاندیدای دیگر به صورت شفاهی ارائه شد و نهایتا با اعلام ٥ کاندیدای نهایی، بررسی و پرسخ و پاسخ‌ها از این ٥ کاندیدا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دوم و سوم شهریورماه آغاز شد و با انصراف آقایان محمد بذرافشان و محمدعلی چوبینی از ادامه کاندیداتوری، رقابت بین آقایان سید احسان اصنافی و علی حسین رعیتی‌فرد با انجام رای گیری دامه یافت و نهایتا سید احسان اصنافی با ۸ رای اعضای شورای شهر شیراز به عنوان شهردار شیراز انتخاب شد.

همچنین محمد فرخ‌زاده، یکی از کاندیدای راه یافته به مرحله نهایی انتخاب شهردار شیراز پیش از آغاز رای گیری انصراف داد و علی حسین رعیتی‌فرد با ۵ رای، از تصدی کرسی شهرداری شیراز بازماند.

پیش از رای گیری دوازدهمین و سیزدهمین جلسه فوق‌العاده صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز امروز چهارشنبه سوم شهریورماه با حضور اعضا برای بررسی شهردار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس که یکی از گزینه‌های شهرداری شیراز بود با ارسال نامه‌ای به ریاست شورای شهر شیراز انصراف داد.

جلسه بررسی و مصاحبه داوطلبان سکانداری شهرداری شیراز با سیداحسان اصنافی آغاز شد و این عضو شورای شهر ششم به ارائه برنامه‌های خود در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… پرداخت.

اصنافی در جلسه پرسش و پاسخ با اعضای شورای شهر شیراز در صحن علنی اظهار کرد: شعار اصلی ارتقاء شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) بعنوان امین ولایت است که مهمترین مشکلات در این عرصه می‌توان به نداشتن طرح ۵۷ هکتاری، نبود طرح جامع بافت تاریخی و مشکلات دسترسی به حرم‌های مطهر عنوان کرد.

او در ادامه به موضوعات برنامه‌ها و دیدگاه های خود پرداخت و در حوزه حمل و نقل عنوان کرد: اولویت در حوزه حمل و نقل باید همت بر طرح جامع حمل و نقل شهر شیراز باشد و همچنین اقداماتی نظیر تکمیل رینگ ترافیکی، بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ادامه قوی‌تر خطوط مترو نیز باید انجام شود.

این کاندیدای شهرداری شیراز با اشاره به اتمام پروژه‌های ناتمام و شروع پروژه‌های ضروری شیراز، خاطرنشان کرد: پروژه‌های شهر باید در دو یا سه سطح براساس تحقق بودجه برنامه‌ریزی شود.

او در خصوص حوزه باغ‌های قصردشت گفت: قانون مرتبط با باغ‌های قصردشت باید اصلاح شود تا نگهداری باغ‌ها برای باغداران توجیه‌پذیر شود.

اصنافی با تاکید چاره‌اندیشی برای شهرک‌های منفصل عنوان کرد: در حوزه‌های برنامه و بودجه مواردی همچون شفافیت بانک زمین، معاملات املاک و رعایت قوانین تملک‌های شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد.

او هوشمندسازی را خواستگاه‌ بسیاری از مطالبات مردمی دانست و گفت: از معضلات اصلی ما عدم مانیتورینگ فعالیت‌های شهرداری است که باید داده کاوی همه ابعاد شهرداری شیراز انجام شود.

محمد تقی تذروی عضو شورای شهر شیراز و نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در ابتدای سخنان خود وضعیت کنونی شهرداری شیراز را مورد اشاره قرار داد و به اصنافی یادآور شد که شرایط بسیار حساس است و باید به این موضوع توجه ویژه کرد.

او سوالات خود را پیرامون خدمات شهری مخصوصا نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری شامل اتوبوس، و تاکسی مطرح کرد و خواستار پاسخ مناسب نسبت به این دغدغه‌ها شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید