سیاسی‌بازی در آمریکا با مرگ کودکان پناه‌جو/وقتی تباهی شوکه نمی‌کند

    کد خبر :455366

مرگ کودکان ۷ و ۸ ساله دو خانواده پناه‌جوی اهل گواتمالا به تازه‌ترین موضوع برای کشمکش‌های سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا و سیاستمداران دموکرات در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش فارس، مرگ فرزندان خردسال دو خانواده پناه‌جوی اهل گواتمالا بعد از بازداشت توسط مأموران گشت مرزی آمریکا به تازه‌ترین موضوع برای جدال‌های حزبی میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و سیاستمداران حزب دموکرات تبدیل شده است.

رسانه‌های آمریکایی روز ۲۳ آذرماه گزارش دادند «ژاکلین کال مکوئین»، دختر ۷ ساله یک خانواده پناه‌جو اهل گواتمالا بعد از دستگیری توسط مأموران گشت مرزی آمریکا بر اثر شوک عصبی و کم‌آبی بدن جان باخته است. مشابهاً ۴ دی‌ماه هم گزارش شد پسربچه ۸ ساله‌ای به نام «فلیپ گومز آلونزو» که فرزند خانواده دیگری از پناه‌جویان گواتمالا بوده در بازداشت مأموران آمریکایی جانش را از دست داده است.

با وجود آنکه کارشناسان، سیاست‌های افراطی ترامپ در زمینه مهاجرت را عامل بازداشت و مرگ این کودکان می‌دانند رئیس‌جمهور آمریکا شنبه شب در توئیتی جنجالی دموکرات‌ها را مقصر این رخداد معرفی کرد.او علاوه بر این مدعی شد ۲ کودک بازداشت‌‌شده پیش از دستگیری‌شان بسیار بیمار بوده‌اند.

ترامپ نوشت: «هر کودک یا فردی دیگری که در مرز بمیرد تقصیرش بلاشک به گردن دموکرات‌ها و سیاست‌های مهاجرتی رقت‌انگیز آنها است که به مردم اجازه می‌دهد با تصور اینکه می‌توانند به صورت غیرقانونی وارد کشور ما شوند سفرهای طولانی آغاز کنند. نمی‌گذاریم وارد شوند. اگر دیوار داشتیم، تلاش هم نمی‌کردند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه نوشت: «دو کودک مورد نظر قبل از تحویل به مأموران گشت مرزی بسیار بیمار بودند. پدر آن دختربچه گفت که مأمورها تقصیری نداشتند چون خودش چند روز به بچه آب نداده بود. برای اینکه همه اینها خاتمه پیدا کنند گشت مرزی بایستی آن دیوار را داشته باشند. آنها خیلی زحمت می‌کشند و کمتر قدرشان دانسته می‌شود.»

«گری کونولی»، نماینده دموکرات ایالت نیویورک نیز در مصاحبه‌ای در شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» به شدت از ترامپ انتقاد کرد و گفت که او فاقد «توانایی همدلی با انسان‌ها» است. این توئیت واکنش نماینده‌های حزب رقیب در کنگره آمریکا را به همراه داشت. اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که قرار است به زودی با اکثریت دموکرات کارش را آغاز کند گفتند که درباره مرگ این دو کودک گواتمالایی تحقیق خواهند کرد. «تد لو»، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا که از منتقدان ترامپ است در توئیترش نوشت که دموکرات‌ها بعد از آغاز به کار مجلس نمایندگان درباره این موضوع جلسات استماع برگزار می‌کند.

وی گفت: «اولین واکنش به خبر مرگ کودکی که در بازداشت ما بوده بایستی همدلی با خانواده او باشد و پریشانی از اینکه چرا اصلاً چنین اتفاقی رخ داده؛ رئیس‌جمهور ما که ظاهراً توانایی همدلی با انسان‌ها را ندارد از مرگ این دو کودک به عنوان یک ابراز سیاسی و ضربه زدن به مخالفانش استفاده می‌کند. فکر می‌کنم این انحطاطی جدید در رئیس‌جمهوری است که پر از انحطاط است.»

«هارلی رودا»، نماینده منتخب ایالت کالیفرنیا هم در توئیتر از ترامپ انتقاد کرد: «آقای ترامپ، فلیپ و ژاکلین انسان بودند نه ابزارهای سیاسی.»

روزنامه واشنگتن‌پست در یادداشتی توئیت ترامپ را مصداق سقوط او به قعر تباهی اخلاقی توصیف کرده اما نوشته شوک‌‌آورترین مسئله درباره این رفتارهای او این است که دیگر کسی از آنها شوکه نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید