معاون طرح و برنامه وزیر صمت:

سیاست های مالیاتی اصلاح شود شرکت‌های بیشتری وارد بورس می‌شوند

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۲۶
    کد خبر :713750

سعید زرندی افزود: از سال گذشته، اقداماتی را برای ترغیب بنگاه‌های صنعتی و معدنی برای ورود به بورس انجام داده‌ایم.

وی گفت: در این راستا برخی موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی برای حضور در بازار سرمایه وجود دارد.

معاون طرح و برنامه توضیح داد: یکی از دغدغه‌های شرکت‌های تولیدی از ورود به بورس، بررسی صورت های مالی سال‌های گذشته آنها می‌باشد و این موضوع منجر به تردید یا عدم رغبت بنگاه‌ها برای ورود به بازار سرمایه می‌شود.

زرندی تأکید کرد: اگر سیاست‌ها و مقررات مالیاتی کشور در این موضوع همراهی کند و پس از پذیرش شرکت ها در بورس، سازمان مالیاتی به صورت های مالی سال‌های گذشته آنهاورود نکند، شرکت‌های بیشتری علاقه مند به ورود به بورس خواهند بود.

وی همچنین گفت: لازمه حضور شرکت ها در بازار سرمایه، شفافیت مالی است و این موضوع باید مدنظر بنگاههای صنعتی باشد.

معاون طرح و برنامه تأکید کرد: استفاده از ابزارهای نوین برای تامین مالی بخش تولید، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت است و لازمه تحقق آن تغییر نگاه هم در فعالان اقتصادی، صنعتی، معدنی است و هم در متولیان و دست اندرکاران بازار پول و بازار سرمایه.

وی گفت: در محورهای اصلی برنامه های وزارت صمت برای سال جهش تولید، بکارگیری ابزارهای نوین تامین مالی با هدف جذب نقدینگی سرگردان به سمت تولید را هدف گذاری کرده ایم.

به گزارش ایلنا، معاون طرح و برنامه افزود: انتشار انواع اوراق، ایجاد صندوق های سرمایه گذاری خصوصی(pe)، صندوق جسورانه، تامین مالی جمعی، لیزینگ و تامین مالی زنجیره تامین از جمله این ابزارها برای تامین مالی بخش تولید خواهد بود که امیدواریم با همکاری بازارهای مالی و مدیران بنگاه ها محقق شود.

زرندی در پایان تصریح کرد: دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی معاونت طرح و برنامه که در سال گذشته در ساختار وزارتخانه ایجاد شد، آمادگی مشاوره و هماهنگی برای شرکت‌های تولیدی جهت حضور در بازار سرمایه و استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید